iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Dobíječky Ionity: automobilky sobě
Automobilky BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group se značkami Audi a Porsche se naplno pustí do společného podniku, který bude stavět síť veřejných rychlodobíjecích stanic. Společný joint venture má návez Ionity a do roku 2020 by měl postavit prvních 400 rychlodobíječek napříč Evropou.
Automobilkám je jasné, že pokud chtějí, aby se jejich elektromobily prodávaly, musí je být kde dobíjet. I když existuje řada iniciativ, k pokrytí území důležitých trhů to nestačí. Proto vznikl společný projekt Ionity, který sídlí v Michově. Jeho generálním ředitelem byl jmenován Michael Hajesch, provozním ředitelem Marcus Groll. Tým se ale rychle rozrůstá a již začátkem příštího roku by v něm mělo pracovat padesát zaměstnanců. „První panevropská síť rychlonabíjecích stanic sehraje zásadní roli ve vytvoření trhu elektrických vozidel. Ionity naplní náš společný cíl, jímž je zajistit zákazníkům možnost rychlého nabíjení a digitálních plateb. Ve výsledku tak umožníme majitelům elektromobilů cestovat na dlouhé vzdálenosti,“ uvedl Hajesch. Zakládající členové, tedy BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group, mají v joint venture rovný podíl, již dříve ovšem uvedli, že uvítají aktivitu také od dalších automovilek. V této souvislosti je zajímavé, že se neúčastní například Renault s Nissanem nebo Volvo, tedy automobilky, které se v elektromobilitě výrazně angažují a mají s ní velké plány. Chybí také skupina PSA, která nyní vlastní Opel, jenž začíná s prodejem modelu e-Ampera.
Ještě před koncem letošního roku se pro veřejnost otevře prvních dvacet stanic Ionity. Budou se nacházet v rozestupu 120 km na vybraných hlavních tazích v Německu, Norsku a Rakousku. Partnerskými stranami jsou sítě Tank & Rast, Circle K a ÖMV. Během roku 2018 se síť rozroste na vice než stovku stanic, přičemž každá umožní souběžné nabíjení několika elektromobilů různých značek.
Síť bude využívat evropský standard CCS (Combined Charging System) a nabídne vysoký dobíjecí výkon 350 kW na každé nabíjecí místo, což pomůže výrazně zkrátit dobíjecí časy. Při výběru lokalit se bere v potaz i potenciál integrace s existujícími nabíjecími technologiemi.