iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Ford nabízí zvýhodněný servis filtru pevných částic
Domácí zastoupení značky Ford je znepokojeno nabídkami na odstraňování filtrů pevných částic z vozů vybavených dieselovými motory. Takové úpravy jsou nejen nelegální, ale zároveň významně zatěžují životní prostředí. Proto se Český Ford rozhodl nabídnout majitelům vozů této značky cenově dostupný servis této části vozu.
„Podle našeho odhadu jezdí dnes po českých silnicích více než 75 000 vozů Ford původně vybavených filtrem pevných částic. Bez DPF filtru je v praxi nemožné vyhovět přísným emisním limitům, a to již podle normy Euro 4, platné od roku 2006, o aktuálním Euru 5 ani nemluvě,“ říká Martin Sládek, servisní ředitel českého Fordu.
Na našem trhu se přesto prezentuje několik desítek firem, které nezakrytě nabízejí odstranění DPF filtrů a přeprogramování továrního nastavení řídicí jednotky. Po takovém zásahu ovšem automobil podle zákona není způsobilý k provozu na pozemních komunikacích. Přesto toto nelegální počínání zatím nevzbudilo dostatečnou pozornost státní správy. „To je skutečně paradoxní,“ komentuje situaci Josef Förster, velkoobchodní specialista Ford Motor Company, s.r.o. „Na jedné straně od nás legislativa žádá stále ekologičtější auta, jejichž vývoj stojí miliardy dolarů, což se pochopitelně odráží i v ceně vozu. Na straně druhé jsou odpovědné orgány při kontrole dodržování ekologických předpisů a homologačních požadavků prakticky nečinné. Podle našeho průzkumu tu následkem tohoto přístupu jezdí desetitisíce vozů, které jsou provozovány v příkrém rozporu s českými právními předpisy a jednoznačně nepatří na silnice,“ dodává Förster.
Značnému riziku se pak provozovatel vozidla s odstraněným filtrem vystavuje např. v sousedním Německu či Rakousku. Tam totiž policie přítomnost filtrů DPF ve voze pravidelně kontroluje a hříšníka v případě jejich absence čeká trest ve formě pokuty 1000 Eur, spojený se zákazem další jízdy. A můžeme očekávat, že od 1. ledna 2016 příslušné sankce výrazně přitvrdí také u nás.
Domácí Ford se rozhodl nabídnout majitelům vozů této značky speciální servisní nabídku. Její součástí je kontrola přítomnosti a účinnosti filtru DPF ve voze, odborná regenerace zaneseného DPF filtru a opětné namontování DPF filtru, pokud byl neodborně odstraněn. Tato servisní nabídka platí ve všech autorizovaných servisech Fordu a pro vozy starší pěti let se na potřebné díly vztahuje dvacetiprocentní sleva. Na všechny nutné servisní práce také platí speciální snížené sazby. Český Ford nabízí samozřejmě i originální DPF filtry jako náhradní díly, a to znovu za zvýhodněných podmínek. DPF filtr pro Mondeo 2.0 TDCi po slevě tak přijde přibližně na 11 482 Kč s DPH (9 488 Kč bez DPH). Výměna nebo opětné namontování filtru bude v tomto případě stát necelých 12 000 Kč i s DPH.
„Neodborné vymontovávání DPF filtrů je velmi vážným problémem s negativními ekologickými dopady a český Ford se ve spolupráci s ostatními importéry bude v rámci Svazu dovozců automobilů snažit intenzivně působit na orgány státní správy, abychom toto změnili,“ dodal Jan Laube, generální ředitel českého Fordu.