iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Ford otevírá první dealerství FordStore
Otevřením prvního FordStore zahajuje Ford v České republice novou epochu prodeje a servisu svých osobních i užitkových automobilů. Tento nový koncept zákazníkům nabídne kultivované a příjemné prostředí showroomu, doplněné vyspělými technologiemi a k tomu slibuje značka také úplně novou úroveň prodejních služeb a nejvyšší servisní standardy.
Koncept FordStore je jakousi výkladní skříní značky. Na první pohled zaujme novým designem prodejních prostor, kterému by měla odpovídat také vysoká úroveň služeb. Proto se také o přidělení FordStore mohou ucházet jen vybraní autorizovaní partneři Fordu působící v krajských městech. Prvním FordStore na území České republiky se minulý týden stala společnost Auto Motol Beni, druhý otevře Auto In v Pardubicích ještě v průběhu listopadu. Celkově se pro Českou republiku do konce roku 2016 počítá se šesti dealerstvími FordStore. K dnešnímu dni je jich potvrzeno pět: dva budou v Praze a po jednom v Pardubicích, Brně a Ostravě. Všechny provozovny přitom budou vypadat stejně a používat totožné vybavení a technologie jako dalších 494 showroomů FordStore po celé Evropě.
Čím se tedy FordStore liší od běžného autosalonu vozů s modrým oválem ve znaku? Zvenčí je to nový vzhled s obrovským modrobílým logem Ford dominujícímu celé budově dealerství. Uvnitř na zákazníky čeká zcela přepracovaný vzhled prodejní plochy, která se vyznačuje prosvětleným interiérem, výrazným designem a oddělenými prostory pro vystavení jednotlivých skupin vozů (SUV, Focus ST, Mustang…) Nový vizuální styl je založený na modré, bílé a oranžové barvě vytváří prostředí rozdělené do několika sekcí. Ty jsou určeny například pro kontakt s odborným prodejním personálem, získávání informací o Fordu a jeho produktech a podobně. Návštěvníky přitom ke každé sekci navádí výrazný informační systém.
Součástí showroomu s označením FordStore je mimo jiné i velkoplošná obrazovka složená z devíti displejů o úhlopříčce 55 palců, na níž si zákazník může svůj nový vůz nakonfigurovat a prohlédnout ze všech úhlů téměř v životní velikosti. Originální je také „Vignale koutek“ vybavený pohodlnou koženou sedací soupravou s interaktivním konferenčním stolkem, jehož deska je zároveň velkým dotykovým displejem připojeným na internet a webové stránky Ford. Pro majitele vozů Ford v nejvyšší verzi Vignale je připravena i nadstandardní servisní péče, o jejich spokojenost se přímo v showroomu stará speciálně vyškolený Vignale Manager.
Vystavené vozy jsou ve FordStore rozčleněny do logických skupin (např. SUV, užitkové či rodinné vozy), aby si je návštěvníci mohli přímo na místě lépe porovnat. V showroomu a na venkovní ploše přitom musí být vystaveno nejméně osmnáct vozů a musí být rovněž dodržena minimální plocha pro jednotlivé exponáty nebo rozestupy mezi nimi. Vignale koutek má například nejméně 40 m2, zatímco Ford Mustang či Ford Focus ST stojí na barevném kruhovém podstavci o ploše 20 m2 a je osvětlen designovým kruhovým panelem o stejném půdorysu, zavěšeným ze stropu.
Zákazníci mohou veškeré informace o vozech Ford získávat z tabletů, které jsou součástí vybavení showroomu – a to díky velmi rychlému internetovému připojení přes Wi-Fi.
Všichni autorizovaní partneři s označením FordStore nabízí zákazníkům prodej i servis kompletní řady osobních a užitkových vozů od městského Ka až k největšímu Transitu. Nejatraktivnější modely s modrým oválem ve znaku (Ford Mustang, Ford Vignale nebo - od příštího roku – Ford Focus RS) si pak zákazníci mohou převzít exkluzivně právě jen ve FordStore. Každý FordStore nabízí také certifikovaná ojetá auta v rámci programu Ford Garant a disponuje speciálním Transit centrem, zaměřeným na prodej a servis užitkových vozů.
„FordStore pro nás znamená úplně nový přístup k prodeji a servisu, ale zejména k péči o zákazníka. Svým designem, technologiemi i úrovní služeb představuje to nejlepší, co Ford může nabídnout, a my věříme, že se zákazníci budou ve Ford Storech cítit příjemně a budou se sem rádi vracet,“ řekl Jan Laube, generální ředitel českého Fordu.