iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Hybridy se Toyotě vyplácí. Nemusí se bát pokut ani zdražovat
O zdražování aut v souvislosti s nutností plnění emisních limitů se nejen mluví, u řady značek došlo na činy. Nepatří mezi ně například Toyota, která nemá nic takového v plánu. U některých modelů cenu naopak snížila.
Podle analýzy Ernst & Young více než polovina aut nabízených na českém trhu zdražuje. Za poslední tři měsíce o 3,8 procenta oproti předchozímu čtvrtletí. Důvodem je zpřísnění emisních limitů, uvedl Petr Knap, vedoucí české pobočky Ernst & Young pro automobilový sektor. Podle analytické firmy PA hrozí třinácti největším evropským výrobcům aut kvůli nesplnění limitu průměrných emisí CO2 ve výši 95 g/km pokuty v celkové výši 14,5 miliardy eur. U některých značek budou mít zřejmě sankce výrazný dopad na jejich ziskovost. Toyota se podle PA v příštím roce s průměrem 95,1 gramu CO2 přiblíží limitu ze všech značek nejvíce. „Toyota hybridy prodává nejdéle ze všech, už více než dvě dekády. Nové vozy tedy splní limity a majiteli se tudíž vyplatí i do budoucna. Jejich zůstatková hodnota bude i nadále vysoká. Nové modely Toyota a Lexus produkují emise do 95 g/km, takže budou použitelné i v budoucnu,“ dodává Martin Peleška.
Toyota tak dnes jednoznačně profituje ze své dlouhodobé hybridní strategie, která jí zajistila nízkou úroveň průměrných emisí již v předchozích letech. „Toyota nové vozy nezdražuje a ani se k tomu nechystá, naopak některé modely výrazně zlevňujeme. Problémy jiných značek se Toyoty netýkají, nemusíme řešit nutnost zvyšování cen, omezení nabídky z důvodu plnění emisních limitů, nebo nutnost prodávat modely a motorizace, které trh neakceptuje. V únoru jsme uzavřeli 1171 smluv na nové vozy, což je o 30 procent více než loni,“ uvedl k tomu ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška. Nejvyšší růst zaznamenaly prodeje firmám a podnikatelům a segment užitkových vozidel, ve kterém spolupracuje Toyota s PSA (jejíž užitkové modely „rebranduje“). V prodejích Toyoty dnes mají hybridy zhruba čtyřicetiprocentní podíl. Diesely nabízí Toyota pouze u zmíněných užitkových vozidel a u modelu Land Cruiser. Důvodem rostoucí poptávky po hybridních vozech je podle Martina Pelešky především cena, která je dnes již srovnatelná s vozy vybavenými konvenčním pohonem, vysoká spolehlivost, zůstatková hodnota a také fakt, že se vozy obejdou bez dobíjecí infrastruktury. To je velký rozdíl oproti plug-in hybridům, které jsou výrazně dražší, těžší, technicky náročnější a ve své současné podobě tak nemají šanci na skutečně masivní rozšíření.