iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Mercedes udělá pořádek ve značení a znovu oživí Maybach
Mercedes-Benz uvede na trh do roku 2020 celkem třicet nových modelů, jedenáct z nich bude navíc zcela novými modelovými řadami. Produktová ofenzíva třícípé hvězdy nemá v prémiovém sektoru obdoby a automobilka se i kvůli tomu rozhodla k přepracování svého systému značení jednotlivých modelových řad tak, aby se v ní zákazníci a zájemci měli šanci vůbec vyznat. Celý proces bude zahájen příští rok, kdy Mercedes uvede na trh nové generace nebo facelifty prakticky všech svých SUV a crossover modelů.
„Po dvaceti letech kontinuity, která zahrnuje několik nejznámějších produktových názvů na světě, nyní náš systém značení vozidel měníme tak, aby byl ještě srozumitelnější,“ uvedl Jens Thiemer, vedoucí marketingové komunikace produktu značky Mercedes. Dosavadní označování založené na zkratkách německých názvů bylo pro zákazníky nepřehledné, někdy i zavádějící. Nový systém to vše ale změní. Jak to tedy bude vypadat? Mercedes-Benz bude mít do budoucna pět kmenových modelových řad: A, B, C, E a S. Tato označení ponesou klasické sedany, hatchbacky nebo kombíky. Všechna SUV a crossovery budou mít navíc označení GL, za toto označení bude přidáno uvedené základní označení, které tak definuje velikostní kategorii vozu. To znamená, že GLA je nejmenším modelem z řady SUV či crossoverů. Na tom se nic nemění, u všech ostatních SUV ale dojde ke změnám: nástupce končícího GLK se bude nově jmenovat GLC, dobře známý model ML se po modernizaci přejmenuje na GLE a z největšího GL se při stejné příležitosti stane GLS. Jediný offroad v nabídce Mercedesu, legendární třída G bude i nadále označována jako G, protože stojí díky své unikátnosti stranou standardní nabídky SUV modelů.
Podle stejného vzorce budou postupně přejmenována všechna kupé. Ta budou označována jako CL, zatímco dvojdveřové roadstery budou značeny jako SL. Z dnešního SLK se tak stane SLC. Největší z roadsterů, model SL, si ovšem, podobně jako třída G, své označení ponechá beze změny. Opět zde hraje roli ikonický status tohoto označení, o které nechce Mercedes přijít.
Nové značení pohonu
Kromě značení modelových řad sahá Mercedes-Benz také k novému označení hnacího ústrojí. Všechny verze kromě zážehových dostanou za označení modelu ještě malé písmeno: c bude vyhrazeno verzím na CNG, doposud označovaným jako NGD, d bude označení pro dieselové verze a nahradí tak označení BlueTEC a CDI. Elektromobily ponesou na zádi označení e, které nahradí dosavední Plug-in Hybrid, BlueTEC Plug-in Hybrid a Electric Drive. Elektromobily využívající palivových článků budou mít ovšem své vlastní označení f, které nahradí dosavadní F-Cell. A nakonec hybridy: ty se zbaví stávajících značení Hybrod nebo BlueTEC Hybrid a na zádi ponesou písmeno h. Modely s pohonem všech kol budou i nadále označovány jako 4MATIC.
Maybach znovu na scéně
Kromě těchto změn ve značení dochází také k uvedení dvou nových sub značek. Výkonné verze budou nyní označovány jako Mercedes-AMG a tři vrcholná provedení třídy S (s rozvorem prodlouženým o 200 mm) dostanou název Mercedes-Maybach. Mercedes se tak po prvním neúspěchu s Maybachem jako samostatnou značkou pokusí o oživení slavného jména odlišnou strategií. Již tento měsíc automobilka představí provedení Mercedes-Maybach S 600 na autosalonech v Los Angeles a čínském Kantonu. Vůz bude poháněn šestilitrovým dvanáctiválcem s dvojitým přeplňováním a výkonem 390 kW. Druhým modelem v nabídce bude S 500 s motorem V8 a třetím S 400 4MATIC s třílitrovým šestiválcem a pohonem všech kol. Tato verze je určena především pro čínský trh, protože se na ni nebudou vztahovat tak vysoké daně, jako pro výkonnější modely. Spekuluje se také o luxusním SUV založeném na modelu GLS, nicméně automobilka zatím podobné plány pro nejbližší budoucnost popřela, stejně jako plány na hybridní verze. Obojí však může přijít ve střednědobém horizontu. Šéf prodejů Mercedesu Ola Kaellenius je přesvědčen, že model S 600 se všemi možnostmi individualizace, které značka Mercedes-Maybach nabídne, může soupeřit o zákazníka i s modely značek Rolls-Royce nebo Bentley. Kromě odlišně pojatého, výrazně luxusnějšího interiéru v porovnání s klasickými Mercedesy třídy S by to měla být například i nejnižší hladina hluku na zadních sedadlech v porovnání s vozy Rolls-Royce či Bentley. Díky využitým výrobním synergiím bude nový Mercedes-Maybach stát méně než předchozí Maybach, tedy i méně než modely ultraluxusních rivalů. konkrétní ceny však zatím Mercedes neuvedl. Ty budou uvolněny až 18. prosince.