Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Mitsubishi vylepšuje záruku na baterii Outlanderu PHEV

Mitsubishi vylepšuje záruku na baterii Outlanderu PHEV

 
mitsubishi-0

úterý, 4. července 2017

Mitsubishi Outlander PHEV je v Evropě zdaleka nejoblíbenějším plug-in hybridem. Vloni mu patřilo s 21 318 prodanými exempláři 52,5 procenta evropského trhu, a přestože se mu množí noví konkurenti, stále je pro příznivce této technologie atraktivním vozem. Mitsubishi jeho atraktivitu navíc právě vylepšilo novou zárukou na trakční baterii. A co je ještě lepší - tato záruka platí retrospektivně i na již prodané Outlandery PHEV všech modelových roků!

 

Automobilka rozšířením záruky na baterii dokladuje kvalitu a spolehlivost úložiště elektrické energie a zároveň tím podporuje zůstatkové ceny ojetých Outlanderů PHEV. Nově mají tedy zákazníci garantováno, že si baterie v průběhu osmi let provozu nebo do ujetí 160 000 km udrží minimálně 70 procent kapacity. Pokud ne, pak má zákazník nárok na výměnu, nebo opravu baterie. Původní záruka kryla pouze závady trakční baterie a jejího vnitřního příslušenství, nikoli její degradaci, tedy snižování kapacity v průběhu záruční lhůty. Záruka na funkčnost a kapacitu baterie je samozřejmě v případě prodeje ojetého vozidla přenosná i na dalšího nového zákazníka.

 

Skoro jako Tesla. Skoro...  

Mitsubishi nastavilo své podmínky částečně podle lídra elektromobilního segmentu, Tesly Motors. Ten poskytuje záruku rovněž na osm let a 70 % kapacity, „drobný“ rozdíl je v tom, že počet ujetých kilometrů není u Tesly omezen. Tesla nicméně používá odlišnou technologii baterií než ostatní výrobci EV a PHEV. Zároveň je ale tento výrobce extrémně opatrný co do garancí, a tak se dá předpokládat, že hranice 70 % je velmi konzervativní a automobilky mají obecně ověřeno, že k něčemu takovému dojde pouze za extrémních podmínek. Zkušenosti prvních majitelů vozidel Tesla to zatím potvrzují, neboť zatím ukazují na výrazně nižší pokles kapacity. Zajímavý článek na toto téma přinesl například server Electrek.

 

Odlišná váha problému

Životnost baterií je obecně pro potenciální zájemce o EV a PHEV vozidla velmi důležitým problémem. Naprosto zásadní je pro elektromobily, která nemají jiný zdroj hnací síly a výraznější pokles kapacity znamená zásadní omezení dojezdu a tedy i komfortu používání vozu. V případě plug-in hybridů, tedy PHEV vozidel, se sice rovněž jedná o důležitý problém, nicméně snížení původní kapacity na 70 % znamená, že vůz sice neujede například 40 km na baterii, ale pouze 28 km, nicméně i nadále může pokračovat v jízdě v hybridním režimu. U klasických nedobíjecích full hybridů je pak problematika životnosti baterie minoritním problémem, neboť i při snížení její kapacity až na 50 % je systém schopen dále efektivně pracovat. O tom svědčí vozy s nájezdem okolo milionu kilometrů bez výměny baterie.

 

Čas pracuje pro baterie

Dnešní osmileté záruky navíc posouvají případnou výměnu baterie do roku 2025. V té době by podle dnešních prognóz měly být ceny baterií pro elektromobily výrazně nižší než dnes, což je dobrá zpráva jak pro automobilky, které by musely výměny řešit v případě záručních případů, tak pro majitele vozidel, kterým poklesne kapacita baterie pod garantovanou mez až po uplynutí záruky.

V roce 2010 si výrobci trakčních baterií počítali 1000 dolarů za jednu kWh, v současnosti činí průměr za jednu kWh již pouze 227 dolarů a Tesla uvádí, že její baterie stojí „méně než“ 190 dolarů za kWh. Pokles je dán několika faktory, od prostých úspor z rozsahu výroby až po technologické inovace, které snižují množství drahých materiálů (zejména lithia a kobaltu) v akumulátorových článcích.

V případě Mitsubishi Outlander PHEV, který má baterii o kapacitě 12 kWh, by v případě, že se naplní současné předpovědi, mohla cena celé baterie v roce 2025 klesnout na částku okolo 1200 dolarů (100 dolarů/kWh), tedy, v dnešním kursu, na cca 28 000 Kč. A to je méně než částka, za kterou vymění majitel dieselového vozu obdobné kategorie filtr pevných částic. A ten navíc bude zřejmě třeba vyměnit dříve než po 160 000 km...                 

 

 

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz