Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Müller: Pět priorit Volkswagenu

Müller: Pět priorit Volkswagenu

 
vw-0

pátek, 30. října 2015

Koncern Volkswagen čeká v návaznosti na aféru rozpoutanou americkou agenturou EPA řada změn. Matthias Müller, nástupce odstoupivšího Martina Winterkorna na pozici předsedy představenstva automobilky proto představil pět nejdůležitějších kroků pro novou orientaci koncernu. Volkswagen již dříve například uvedl, že se bude v mnohem větší míře než dosud orientovat na alternativní pohony.

 

„Musíme zaměřit svůj pohled nad rámec aktuální situace a vytvořit předpoklady pro to, aby se mohl Volkswagen úspěšně rozvíjet,“ uvedl Müller tuto středu ve Wolfsburgu, kde představil pětibodový plán. Ten by měl koncernu i v budoucnosti zajistit pozici mezi předními světovými výrobci automobilů. Müller je přesvědčen, že „Volkswagen vyjde ze současné situace silnější než kdy dříve,“ a dodal, že v příštím roce budou představeny pilíře nové „Strategie 2025“.

Předseda představenstva koncernu Volkswagen uvedl, že jeho nejdůležitější prioritou je pomoc zákazníkům, kteří jsou dotčeni situací, ke které v souvislosti s odhalením software upravujícího chod dieselových motorů při měření emisí, došlo. „Kolem našich zákazníků se točí veškerá práce 600 000 zaměstnanců Volkswagenu po celém světě,“ uvedl Müller. Automobilka v současnosti pracuje na efektivních technických řešeních, přičemž realizace bude zahájena v součinnosti se Spolkovým úřadem pro silniční provoz KBA (Kraftfahrtbundesamt) v lednu 2016.

Druhou prioritou je nekompromisně důsledné pokračování a dokončení vyšetřování směřujícího k vysvětlení událostí. „Musíme najít pravdu a poučit se z ní,“ prohlásil Müller. Volkswagen přitom provádí pečlivé analýzy a požádal nad rámec již známých kroků o podporu také auditorskou společnost Deloitte. Podle Müllera musejí osoby, zodpovědné za příslušné události, počítat s tvrdými následky.

Třetí prioritou je zavedení nových struktur v koncernu Volkswagen. „Hlavní myšlenkou je více decentralizovat vedení našeho koncernu,“ řekl Müller. Značky a regiony by tak měly získat více samostatnosti, což by mělo ovlivnit i další působení Škody. Představenstvo se bude starat mimo jiné o strategie společné pro všechny značky, aby bylo možné využívat synergie a efektivně vynakládat koncernové zdroje. „Důkladně prověříme aktuální portfolio více než tří set modelů, včetně přesného vyčíslení ziskovosti každého jednotlivého modelu.“ V souvislosti s tím se již vynořily první spekulace, hovořící například o zrušení druhé generace modelu Roomster, která měly vycházet z modernizovaného VW Caddy.  

Čtvrtou prioritou Volkswagenu bude podle Müllera nová orientace koncernové kultury a vedení: „Usilování o dokonalost, připravenost zaměstnanců k pracovnímu nasazení a sociální odpovědnost v koncernu Volkswagen, to vše musí zůstat zachováno. Jsou však nezbytné změny ve stylu komunikace a zacházení s chybami. Potřebujeme kulturu otevřenosti a spolupráce.“ Müller požaduje po každém ve Volkswagenu také více odvahy, kreativity a podnikavosti.

Za pátou prioritu vyhlásil Müller transformaci Strategie 2018 ve Strategii 2025. „Mnozí mimo společnost Volkswagen, ale částečně také u nás, nepochopili správně, že ve Strategii 2018 jde o mnohem víc než jen o počty vozů. Mnohé bylo podřízeno přístupu ‚výš, rychleji, dál‘, především ziskovost.“ Nejde však o to prodat o 100 000 vozidel více nebo méně než jiný velký konkurent. Jde o kvalitativní růst, řekl Müller. V následujících měsících se bude pracovat na pilířích „Strategie 2025“, kterou koncern představí v polovině příštího roku.

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz