iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Octavia dostala provedení G-Tec
Nabídka pohonných variant Škody Octavia se na sklonku února rozrostla o verzi na stlačený zemní plyn. Provedení s označením G-Tec nabídne především nízké provozní náklady, ale neutrpěla ani jízdní dynamika.
Octavia G-Tec je poháněna motorem 1.5 G-TEC o výkonu 96 kW, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Na základní cenovce je uvedeno 563 900 Kč, nicméně časově omezená akční nabídka cenu snižuje na 530 900 Kč. Octavia G-Tec doplňuje „plynovou“ nabídku mladoboleslavské automobilky na tři modely. Pro provoz na CNG jsou k dispozici také Scala a Kamiq, které mají pod kapotou agregát 1.0 G-TEC o výkonu 66 kW.
Provedení G-Tec je u Octavie k dispozici jak pro liftback, tak pro kombi, a to ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. Protože lze tento pohon kombinovat i s akčními modely, podařilo se doporučenou zaváděcí cenu dostat na zmíněných 530 900 Kč. Jiří Maláček, vedoucí tuzemského zastoupení automobilky Škoda Auto k nabídce uvádí: „Věříme, že tato varianta ještě zvýší všeobecný zájem o vozy s alternativními pohony a stane se oblíbenou volbou flotilových zákazníků. Zejména jim vychází vstříc příznivými provozními náklady při vyšších kilometrových nájezdech a oproti standardním spalovacím motorům produkuje výrazně menší množství emisí.“
Škoda patří k automobilkám, které CNG verzím nadále věří, o čemž svědčí její stávající nabídka. I když přetrvávají některá omezení pro provoz těchto vozidel, zejména pro vjezd a parkování v uzavřených garážích, síť plnicích stanic je dnes již u nás vyhovující, což provoz těchto vozů ve firmách podporuje.
Agregáty G-TEC jsou ve srovnání s běžnými spalovacími motory emisně čistší a mají výrazně nižší náklady na pohonné hmoty. Základ hnacího ústrojí tvoří zážehový motor TSI, který pracuje s proměnným časováním sacích ventilů dle tzv. Millerova cyklu. Kromě stlačeného zemního plynu je tedy schopen spalovat i benzín. Zásluhou provozu na CNG však produkuje až o čtvrtinu méně emisí oxidu uhličitého a až o tři čtvrtiny méně emisí oxidů dusíku. Navíc nevznikají téměř žádné pevné částice, což mimo jiné znamená, že se motory G-TEC obejdou bez filtru pevných částic. Do budoucna se navíc počítá s využitím biometanu, který tyto motory mohou spalovat bez jakýchkoliv úprav již dnes. To s sebou přinese další významný pokles emisí a za určitých okolností tak bude možné jezdit s těmito vozy s neutrální uhlíkovou stopou.