iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Opel bude v předstihu uvádět údaje o spotřebě podle normy WLTP
Opel oznámil, že od druhého čtvrtletí roku 2016 začne uvádět kromě oficiálních informací o spotřebě paliva a emisích CO2 podle stávající normy NEDC také údaje o spotřebě paliva podle budoucího celosvětového cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure). Kromě toho konstruktéři Opelu pracují na snížení emisí NOx vznětových motorů dalším vylepšením systémů selektivní katalytické redukce SCR.
Jedná se o dobrovolné kroky automobilky, směřující k takzvané RDE (Real Driving Emissions) legislativě, která má začít platit v roce 2017. „Události a diskuse uplynulých týdnů a měsíců ukázaly, že automobilový průmysl je v centru pozornosti a je správný čas na to, vzít si z toho poučení,“ říká předseda představenstva Opel Group Dr. Karl-Thomas Neumann. „Je mi jasné, že debata o vznětových motorech znamená zlomový bod – svět už nebude takový, jaký byl doposud. Nemůžeme to ignorovat a je v moci automobilového průmyslu aby dokázal změnit vnímání nové reality.“
Spotřeba paliva a emise CO2
Od druhého čtvrtletí roku 2016 tedy Opel u svých vozů (počínajíc modelovou řadou Astra nové generace) začne kromě povinných údajů o spotřebě a emisích CO2 zveřejňovat také údaje podle nové metodiky WLTP, která byla vyvinuta v zájmu uvádění realističtějších hodnot spotřeby paliva, protože se více přibližuje běžnému jízdnímu stylu v reálném provozu.
Podle plánů EU bude aktuální NEDC cyklus začátkem roku 2017 nahrazen modernějším celosvětovým standardem WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure). Tento test realizovaný v laboratorních podmínkách je založený na přesně definované metodice, která lépe zohledňuje spotřebu paliva i emise CO2 v reálném povozu. Nový testovací cyklus WLTP je základem pro získávání standardizovaných, reprodukovatelných a porovnatelných výsledků.
Technologie SCR
Opel oznámil, že zahájil další etapu prací na zvýšení efektivity systémů dodatečné úpravy výfukových plynů vznětových motorů Euro 6, které využívají technologii selektivní katalytické redukce SCR pro snížení emisí NOx. Tato vylepšení směřují ke splnění limitů budoucí normy RDE, která doplní laboratorní měření WLTP o měření emisí přímo v silničním provozu.
„Naše analýzy v uplynulých měsících ukázaly, že nemáme žádné zařízení, které by registrovalo, že vůz je v testovacím režimu. I přesto jsme přesvědčeni, že dokážeme ještě dále zlepšit účinnost katalytické redukce oxidů dusíku našich vznětových motorů podle normy Euro 6 s technologií SCR a tak se posuneme blíž k budoucím limitům standardu RDE,“ vysvětluje Dr. Karl-Thomas Neumann. „Budeme využívat SCR pro vznětové motory Euro 6 a pokračovat ve vývoji vylepšených a ještě efektivnějších technologií.“
Práce na vylepšení Euro 6 vznětových motorů se systémy SCR již započaly a jejich zavedení do výroby se očekává v létě roku 2016. Tyto aktivity budou zahrnovat i dobrovolnou možnost bezplatné modifikace pro 43 000 automobilů, které už jezdí po evropských silnicích (Zafira Tourer, Insignia a Cascada). Až budou modifikace k dispozici, systémy pro úpravu výfukových plynů budou nově kalibrovány.