iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Překvapení CES: Sony Vision-S
Asi největším překvapením probíhajícího veletrhu CES 2020 se stalo představení elektromobilu Vision-S. Proč? Protože jej nepředstavila žádná automobilka, ale Sony…
Consumer Electronic Show (CES) láká v posledních letech stále více vystavovatelů z oblasti automobilového průmyslu. Je to logické – z aut se pomalu ale jistě stává „spotřební elektronika“. Sony nestojí stranou trendu, již dlouho je v autobranži aktivní coby dodavatel nejrůznějších elektronických prvků, zejména senzorů. O tom také hovořil prezident společnosti Keničiro Jošida v závěru svého vystoupení během prezentace Sony na CES 2020. Do té chvíle nic překvapivého. A pak na scénu přijel Vision-S… Jošida k tomu uvedl, že Sony vyvinulo tento koncept, aby prohloubilo své znalosti o autech, která se stávají novým prostorem pro zábavu.
Co do designu se nejedná o žádnou divočinu. Naopak: vzhled působí až překvapivě „civilně“, je elegantní, příď by mohla někomu připomínat vozy Tesla. Rozhodně se jedná o design, jaký bychom si mohli představit u sériového vozu. Interiéru dominuje obrovský širokoúhlý displej o úhlopříčce 49 palců, který připomíná to, co již dříve představil čínský Byton. Displej je samozřejmě středobodem infotainmentu. Součástí zábavy je také Sony 360 Reality Audio systém, který by měl přinést dosud nevídaný hudební zážitek na palubě vozu. Své displeje mají samozřejmě i cestující vzadu. Boční zrcátka nahrazují kamery a vůz disponuje 33 nejrůznějšími senzory, zajišťujícími maximální možnou bezpečnost.
Sony zatím příliš mnoho podrobností o technice nezveřejnilo. Jen to, že se o pohon postarají dva elektromotory, které poskytnou výkon až 200 kW, což umožní akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 s. Na vývoji spolupracovalo Sony s Magna Steyr. Dalšími specialisty z automobilové branže, jejichž služeb Sony využilo byly společnosti Bosch a Continental, spolupracovala také Nvidia. Vision-S zřejmě zůstane jen studií, Sony plány na vstup do oblasti výroby aut neoznámilo a asi ani neoznámí, cílem je především přiblížit se ještě více automobilovému průmyslu v roli dodavatele elektronických komponentů.