iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » První opravdová rychlonabíječka bude v Berouně
Domácí síť dobíjecích stanic zatím nezahrnuje, s výjimkou superchargerů Tesla, žádné skutečné rychlodobíjecí stanice, maximem je výkon 50 kW. To se již brzy změní. Ve druhé polovině září totiž bude na čerpací stanici ÖMV Beroun-jih na dálnici D5 ve směru do Prahy otevřena první rychlodobíjecí stanice sítě Ionity u nás.
Síť Ionity je společným projektem německých automobilek Daimler AG, BMW Group a Volkswagen AG včetně Porsche, ke kterým se přidal Ford. Cílem je zajistit na hlavních evropských dálničních tazích skutečné rychlodobíjení elektromobilů. Cílovým stavem je až 400 dobíječek.
První stanice umístěná u nás bude mít čtyři „výdejní stojany“, každý s možností dobíjet výkonem až 350 kW, tedy sedminásobkem současného standardu. Dobíjecí stojany jsou osazeny konektorem CCS2. Stanice díky datové komunikaci s elektromobilem zjistí maximální možný nabíjecí výkon vozu a optimalizuje proces tak, aby byl co nejrychlejší. Reálně lze již nyní dosáhnout u mnoha elektromobilů dobití na 80 procent kapacity zhruba za 30 minut, nová generace elektromobilů však již bude mít možnost využít plného potenciálu takto výkonných stanic. V současnosti je limitem na straně vozu většinou 100 kW.
První stanice Ionity u nás není umístěna u čerpací stanice ÖMV náhodou, tato spolupráce již běží v Rakousku a dalších evropských zemích. Také další plánovaná stanice Ionity v ČR by měla být umístěna na čerpací stanici ÖMV. „Po osvědčené spolupráci s ÖMV v Rakousku rozšiřujeme toto partnerství i do dalších zemí včetně České republiky. Jsme rádi, že spolu můžeme oznámit otevření nejvýkonnější rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v České republice. Těšíme se na reakce zákazníků, kteří budou moci během pauzy na kávu dobít baterii svého vozu na další cestu,“ uvedl Michael Hajesch, generální ředitel společnosti Ionity.
U stojanů Ionity budou mít zákazníci k dispozici uživatelskou příručku v češtině a angličtině. V případě dotazů mohou také požádat o radu vyškolený personál čerpací stanice, nebo mohou na českém telefonním čísle uvedeném na každé stanici, kontaktovat zákaznickou podporu, která je nyní k dispozici v angličtině, němčině a francouzštině.
„Vize ÖMV Viva je založena na tom, že čerpací stanice má zákazníkům poskytnout komplexní služby, které na cestách potřebují. Spolupráce s Ionity je v tomto ohledu dalším významným krokem, který podtrhuje naši filozofii We Care More. Na čerpací stanici ÖMV Beroun-jih můžeme nyní řidičům využívajícím jakoukoli formu pohonu poskytnout díky nejvýkonnější rychlodobíjecí stanici v ČR skutečně vše,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti ÖMV Česká republika.
Pro využití rychlonabíjecí stanice Ionity se bude třeba nejprve zaregistrovat u některého z poskytovatelů služeb Ionity a získat RFID čip. Cena za dobití bude zatím bez ohledu na dobu nabíjení či kapacitu baterie vozu 205 Kč. Fakturaci provádí systém automaticky a doklad je uživateli zaslán e-mailem. Během bezkontaktní platby odečte systém příslušnou částku z kreditu. Kromě toho lze pomocí aplikace nebo webu Ionity zaplatit také tradiční platební kartou stejným způsobem jako při online nákupech.