iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Škoda: ohlédnutí a plány pro rok 2016
Automobilka Škoda uvedla v loňském roce na trh několik novinek a také díky nim zaznamenaly její prodeje v České republice meziroční nárůst o 27,3 % na celkových 73 927 prodaných vozů. Pro letošní rok si stanovilo domácí zastoupení značky relativně skromný cíl: růst o cca. pět procent. Po náročném roce 2015 se hodlá značka zaměřit na stabilizaci tržní pozice svých modelů a na přípravu nadcházející SUV ofenzívy.
Zcela nové SUV představí Škoda letos v září na autosalonu v Paříži, prodávat se nicméně začne až zkraje roku 2017. „Chceme tímto schématem navázat na velmi úspěšné uvedení nového Superbu,“ uvedl k tomu šéf domácího zastoupení Luboš Vlček.
Škoda v roce 2015 uvedla na trh novou Fabii ve verzi hatchback a kombi a také Superb v obou karosářských provedeních, tedy sedan a kombi. Obě novinky jsou tržně velmi úspěšné a způsobily určitý repositioning obou modelů na trhu. Například Fabie se nyní prodávají v 70 procentech v nejvyšším stupni výbavy, což je zásadní rozdíl proti předchozí generaci. Také u Superbu je velmi vysoký podíl top výbavy L&K, který činí 30 procent.
Pro modelový rok 2017, který odstartuje výroba od 22. týdne roku 2016, si nicméně Škoda připravila pro své modely několik změn a vylepšení. Bude uveden Superb v provedení SportLine, tedy s řadou designových vylepšení pro sportovnější vzhled vozu. Na trh bude také uvedeno provedení ScoutLine u modelů Rapid Spaceback a Fabia Combi. Vozy vycházejí z výbavového stupně Style, mohou mít zvýšený podvozek pro špatné cesty (+ 15 mm) a především se odlišují atraktivními plastovými doplňky.
Technická vylepšení zahrnují například bezdrátové dobíjení mobilních telefonů pro modely Octavia a Superb, progresivní řízení pro Superb, DCC (adaptivní) podvozek pro Octavii, couvací kameru s ostřikem pro Fabii a Rapid či adaptivní tempomat pro Fabii.
Škoda v rámci procesu redesignu dealerské sítě, který vloni dokončila, vytvořila postupně také 34 Fleet center, jejichž hlavním úkolem bude obsluha největších fleetových klientů značky. Jejich lokacím také odpovídá rozmístění stávajících center. Žádné nejsou zatím v Libereckém, Ústeckém a Karlovarském kraji a v Kraji Vysočina. Nicméně na obsluhu všech ostatních fleetových klientů je připravena celá dealerská a servisní síť. Ta v současnosti čítá 184 prodejních a 231 servisních míst. V rámci zmíněného redesignu a modernizace dealerské sítě bylo vybudováno jedenáct zcela nových budov a 44 dealerství prošlo radikální přestavbou. Zbylým 92 dealerstvím stačily ke splnění nových požadavků Škody menší úpravy stávajících prostor.