iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Škoda otevřela nové logistické centrum
Nové logistické centrum v závodě Škoda v Mladé Boleslavi zahájilo svůj plný provoz. Výrobu vozů a agregátů nyní zásobuje materiálem částečně automatizovaná logistická hala se 33 regálovými uličkami. Plně automatický dopravníkový tunel do montážní haly M13 a moderní skladová technika umožňují rychlejší, pružnější a efektivnější zásobování díly.
V příštích letech budeme kapacitu výroby v našich závodech dále zvyšovat, k tomu potřebujeme vysoce efektivní a produktivní logistiku. Technika našeho nového centra patří k tomu nejlepšímu, co moderní logistické koncepty v současné době nabízí. Nové centrum ukazuje, jakým směrem se vývoj v našich závodech bude ubírat,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva automobilky Škoda pro oblast výroby a logistiky.
Nové logistické centrum určuje nová měřítka, počínaje velikostí haly a s tím spojenou kapacitou až po instalovanou techniku. Vedle poloautomatického skladování palet s materiálem v regálových uličkách probíhá plně automatická doprava palet v požadovaném pořadí dopravníkovým tunelem do montážní haly M13. Je to první sklad materiálu v automobilce Škoda, který je přímo napojen na výrobní halu. Celý logistický proces byl prostřednictvím nového centra optimalizován a částečně automatizován, což je v této podobě v rámci koncernu Volkswagen jedinečné. „Cílem je logistické činnosti a postupy sloučit, zjednodušit a zrychlit,“ říká Jiří Cee, vedoucí logistiky.
Logistické centrum s interním označením U6 má plochu 15 500 m2 a je vysoké 18 metrů. Ve dvou úsecích haly je instalován regálový sklad, vysoký 14,5 metrů, s celkem 33 uličkami a 11 patry. Jeho kapacita je až 21 000 palet. Na další ploše určené pro skladování palet v blocích je místo pro dalších 1500 palet. Doprava materiálu v uličkách probíhá pomocí 20 poloautomatizovaných systémových vozíků, dopravníkový tunel zásobují vysokozdvižné vozíky.
Z logistického centra se materiál do sousední montážní haly nové generace modelu Octavia a modelu Rapid přepravuje novým dopravníkovým tunelem. Poté, co tam palety tunelem dorazí, jsou automaticky spárovány s příslušným vozíkem. Další materiál, skladovaný v tomto centru, je určen pro výrobu motorů a převodovek v Mladé Boleslavi. Od listopadu 2012 vyrábí Škoda v Mladé Boleslavi motory řady EA211 ve variantách 1.2 TSI a 1.4 TSI pro vlastní i vozy dalších koncernových značek.