iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Škoda se zařazuje mezi výrobce elektromobilů
Škodovka u příležitosti autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem zveřejnila domácí ceny svých prvních elektrifikovaných vozů, kterými jsou plug-in hybrid Superb iV a elektromobil Citigo iV. Neoficiálně se hovořilo o ceně někde na úrovni nejvyššího stupně výbavy pětidveřového provedení verze G-Tec, tedy vozu na CNG. To se sice tak docela nepodařilo, elektrické Citigo stojí o 110 000 Kč více, tedy 429 900 Kč, i tak se ale stává nejlevnějším plnohodnotným elektromobilem na trhu.
První elektrická citiga se k zákazníkům dostanou začátkem roku 2020 a pro prvních 500 objednávek je připraven bonus v podobě bezplatného nabíjení ve veřejné síti skupiny ČEZ po dobu jednoho roku. Elektrické Citigo iV je autem, které se skvěle uplatní v městském provozu a v řadě dalších situací, kdy se očekávají kratší cesty. Ve firmách mohou sloužit třeba pro „pendlování“ mezi nedalekými výrobními závody, různými nákladovými středisky, jako součást car poolu pro uživatele, kteří potřebují ad hoc využívat vůz pro cesty na vzdálenosti do 150 km. Dojezd Citiga iV je samozřejmě delší, podle nové metodiky WLTP ujede až 260 km, nicméně rezerva dojezdu je v případě těchto aut vždy vítaná. Na delší cesty nabídne Škoda plug-in hybridní Superb iV, který bude na sklonku letošního roku k dispozici za ceny od 876 900 Kč. Oba modely již je možno objednávat. „Zahájením předobjednávek pro český trh vysíláme jasný vzkaz veřejnosti, že to s eMobilitou myslíme vážně,“ říká Luboš Vlček, ředitel společnosti Škoda Auto Česká republika. „S modely Citigo e iV a Superb iV zahajujeme elektrickou budoucnost značky Škoda, na níž se nyní mohou přímo podílet i naši zákazníci. Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. Velmi brzy budou následovat další elektrifikované modely,“ dodává Luboš Vlček.
Citigo e iV je nabízeno výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style. Základní výbavu bude možné rozšířit paketem Extra ve třech verzích: Basic za 10 000 Kč (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový košík), Plus za 15 000 Kč (nad rámec základní výbavy přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování) a Top v ceně 20 000 Kč (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem). Součástí základní výbavy je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku (tzv. wallbox). Na baterii poskytuje Škoda záruku po dobu osmi let respektive 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje automobilka ještě minimálně 70 procent původní kapacity baterie. Elektromotor má výkon solidních 61 kW a maximální točivý moment 212 N.m. Elektrické Citigo díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 s, maximální rychlost je 130 km/h. Lihium-iontový akumulátor je uložený v podlaze a má kapacitu 36,8 kWh. Provozní hmotnost vozu je 1139 kg. Normovaná spotřeba elektrické energie je 12,8 kWh/100 km.
Superb iV kombinuje spalovací motor 1.4 TSI a elektromotor. Maximální systémový výkon je 160 kW. Baterie má kapacitu 13 kWh. Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu ujede až 56 km (podle cyklu WLTP). Superb iV bude nabízen ve výbavových stupních Ambition, Style, L&K a také ve variantě Sportline.