Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Škodovka zvýšila odbyt, zisk kvůli investicím klesl

Škodovka zvýšila odbyt, zisk kvůli investicím klesl

 
2ae0_rapid_vyroba

čtvrtek, 21. března 2013

Domácí automobilka v loňském roce vydělala o 4,5 procenta méně, než v roce 2011. Konkrétně 15, 4 miliardy korun. Tržby naopak stouply o čtyři procenta na 262,6 miliardy, neboť zákazníci odebrali rekordní počet 939 200 aut (nárůst o 6,8 procenta)....

 

Domácí automobilka v loňském roce vydělala o 4,5 procenta méně, než v roce 2011. Konkrétně 15, 4 miliardy korun. Tržby naopak stouply o čtyři procenta na 262,6 miliardy, neboť zákazníci odebrali rekordní počet 939 200 aut (nárůst o 6,8 procenta). Nejvíce bylo Octavií (409 600 kusů), dále následuje Fabia (240 500 vozů) a Superb (109 100 vozů). Největší růst prodejů zaznamenal model Yeti, a to o 24,3 procenta na 87 400 vozů.


Nižší čistý zisk Škodovky je dán investicemi, které v roce 2012 Škodovka učinila do technického vývoje i výrobních kapacit. Celkem automobilka investovala 21 miliard korun, což je růst téměř o polovinu oproti roku 2011. Výdaje na vývoj a výzkum se zvýšily o 17 procent a celkem činily 11 miliard korun. V obdobném duchu hodlá Škoda pokračovat i letos, kdy má v plánu uvedení osmi nových či modernizovaných modelů na trh (Octavia, Octavia Combi, modernizovaný Superb, Yeti, nová karosářská verze modelu Rapid s označením Spaceback...).


Vozy značky Škoda si na výrazně slábnoucích západoevropských trzích (propad o více než osm procent) udržela dobré výsledky, její pokles prodejů činil pouze 0,9 procenta. Celkem prodala na nejnáročnějších trzích Škoda 358 400 aut a patří jí již tři procenta trhu. V zemích východní Evropy posílila domácí automobilka velmi výrazně, více než o čtvrtinu a výsledkem je 137 100 prodaných vozidel. Středoevropský region znamenal posílení o 0,7 procenta a prodej 124 000 aut. Na klíčovém čínském trhu se prodalo vloni 235 700 škodovek, což je nárůst o sedm procent, rozvíjející se indický trh znamenal pro mladoboleslavské posílení o 14 procent (34 300 vozů). Navzdory oslabujícímu evropskému trhu plánuje Škoda i letos zvýšit své prodeje. Po oslabeném prvním čtvrtletí očekává Škoda i ve druhém čtvrtletí meziroční pokles. „Karta se obrátí, až bude k dispozici plný objem výroby modelů Octavia a Spaceback," uvedl šéf automobilky Wilfried Vahland. Do roku 2018 chce Škoda vyrábět minimálně 1,5 milionu aut ročně.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz