iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Toyota je nejhodnotnější automobilkou, skokanem roku je Tesla
Podle aktuálního žebříčku Best Global Brands 2021 je nejhodnotnější automobilovou značkou světa Toyota, následovaná německými prémiovými výrobci Mercedes-Benz a BMW. Zajímavostí je čtvrtá pozice Tesly, která se stala „skokanem roku“.
Prvenství Toyoty mezi automobilkami není ničím novým, v žebříčku společnosti Interbrand, je již osmnáctým v pořadí. Letos byla hodnota značky Toyota oceněna na 54,1 miliardy dolarů, což je o pět procent více než v loňském roce. Není to ale nic proti Tesle, která poskočila co do hodnoty o závratných 184 procent, což ji vyneslo na čtvrté místo mezi všemi automobilkami světa. Pětici nejhodnotnějších pak v tomto odvětví uzavírá Honda, která je také poslední, která má udávánu hodnotu přes 20 miliard dolarů. Šestý Hyundai již má „jen“ 15,168 miliardy, osmý Volkswagen 13,423 miliardy. Jedná se ale o samotnou značku, nikoli koncern, ostatně Audi je o příčku výš, sedmé, s hodnotou 13,474 miliardy dolarů. Za Volkswagenem uzavírají desítku Ford (12,861 mld) a Porsche (11,739 mld).
V čele jsou technologičtí giganti
Automobilky se ovšem co do hodnoty dívají s velkým odstupem na celkové lídry. Žebříčku vévodí nadále Apple s hodnotou 408,251 mld, druhý je Amazon (249,249 mld) a třetí Microsoft (210,191 mld). Toyotě patří celkové sedmé místo, Mercedes-Benz je osmý a BMW dvanácté. Do stovky nejhodnotnějších značek světa se prosadily ještě Nissan (11,131 mld), Ferrari (7,160 mld), Kia (6,087 mld), Mini (5,231 mld) a Land Rover (5,088 mld), který zaujal v žebříčku 98. příčku před Uberem a Sephorou.
Automobilový lídr Toyota Motor Corporation je aktuálně největším automobilovým výrobcem. V první polovině letošního roku si zákazníci převzali 5 004 625 osobních vozů značky Toyota a 5 467 218 aut všech značek, které patří do Toyota Motor Corporation (Lexus, Daihatsu, Hino, Ranz). Ve svém shrnutí Interbrand zdůrazňuje, že Toyota svoji globální pozici zakládá na bohaté a rozmanité škále automobilů, moderních technologiích a dominanci na trhu s alternativními pohony. To ovšem platí pouze o hybridním pohonu a do určité míry o vodíkových elektromobilech. V oblasti PHEV nebo bateriových elektromobilů je Toyota o poznání zdrženlivější než řada konkurentů, přestože ani tyto technologie nevynechává a zejména v případě BEV v současnosti zvyšuje tempo vývoje.