iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Toyota je u nás "skokanem roku". I díky hybridům
Domácí zastoupení automobilky Toyota se má čím pochlubit. V loňském roce se stala na našem trhu nejdynamičtěji rostoucí značkou s nárůstem registrací o 45 %. V růstu pomáhaly i hybridní modely, které jsou stále oblíbenější. V roce 2017 jich prodaly značky Toyota a Lexus 2357, což je více než 80 procent všech hybridních vozů prodaných na našem trhu za loňský rok.
Česká Toyota vloni předala 8813 vozů a uzavřela 8845 nových smluv, tedy o čtvrtinu více než v roce 2016. Oproti roku 2015 jde dokonce o téměř dvojnásobný nárůst. V registracích tak patří Toyotě desátá pozice na trhu. A trend pokračuje, neboť během letošního ledna se Toyota s 806 objednávkami posunula mezi všemi značkami na sedmé místo. Potěšitelné pro Toyotu je, že vedle úspěšnosti mezi privátními zákazníky (u těch je dokonce čtvrtou neoblíbenější značkou u nás) si polepšila také u firemní klientely. Fleetové prodeje totiž vzrostly u Toyoty o 50 % a byly nejlepší za posledních pět let. K úspěchu pomáhá mimo jiné i nabídka zcela nových užitkových modelů řady Proace.
Hybridní revoluce úspěšně pokračuje
Snad ještě větším "pomocníkem" je pro Toyotu a Lexus propravcovaná hybridní technologie, která je dostupná ve stále širším portfoliu vozů. Dlkazem je fakt, že celou čtvrtinu prodávaných toyot již tvoří hybridní modely. Vloni se jich prodalo celkem 2079. U automobilky Lexus hybridy představují dokonce 90 procent prodejů! V roce 2017 si na našem trhu pořídilo některý z hybridních lexusů 278 zákazníků.
„Automobilový trh v Česku měl podle prognózy vloni vzrůst o 11 procent, realitou byla však pouhá čtyři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje navýšit o 46 procent. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota je, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, jistě i čím dál větší obliba hybridních modelů,“ uvedl Martin Peleška, ředitel Toyota Central Europe-Czech a doplnil, že značky Toyota a Lexus prodaly přes 80 procent všech hybridů na českém trhu.
Nejoblíbenějšími modely byly i v loňském roce Yaris, Auris, crossover Toyota C-HR, SUV RAV4 a také nejprodávanější vůz světa, Toyota Corolla. Více než polovina zákazníků Toyoty C-HR a přes 80 % nových majitelů RAV4 se přitom rozhodlo pro jejich hybridní variantu. „Díky aktuální nabídce a nízkým provozním nákladům jsou naše vozy dostupnější pro čím dál více zákazníků. Za skvělou cenu získávají vozy s vysokou výbavou a pověstnou spolehlivostí značky Toyota,“ doplňuje Martin Peleška.