iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Toyota vsadí na bateriové elektromobily
V rámci dnešní tiskové konference odhalila automobilka Toyota své plány na elektrifikaci svého portfolia. V průběhu osmi let hodlá uvést na trh třicet modelů bateriových elektromobilů. Zároveň má v plánu do roku 2035 snížit emise CO2 u vozů prodávaných v západní Evropě o 100 procent, tedy na nulu.
Odříkaného chleba největší krajíc, říká jedno úsloví. Největší světová automobilka, Toyota, se dlouho stavěla k bateriovým elektromobilům rezervovaně a netajila se svým příklonem k elektromobilům na bázi vodíkových palivových článků. Jenže vodíková auta čeká ještě dlouhá cesta s nejistým cílem a Toyotě nezbylo než se připojit k současnému trendu sázejícímu na baterie akumulátorových článků na bázi lithia.
Toyota bude své bateriové elektromobily označovat výrazem „beyond Zero“, zkráceně bZ. Co se tím myslí, není jasné, otrocký překlad „za nulou“ pře Prvním modelem této řady je bZ4X, který byl vyvinut ve spolupráci se Subaru a jeho výroba začne příští rok v závodě Motomachi v Japonsku. Nabídku bateriových elektromobilů následně rozšíří malý crossover navržený pro japonský a evropský trh, který bude zajímavý možností instalace různého počtu baterií, podle požadavků na dojezd. Třetím v řadě bZ bude elektrický sedan střední třídy a poté přijde velké rodinné SUV se třetí řadou sedadel. V plánu je podle nejnovějších informací například také elektrický pick-up, tedy konkurent Cybertrucku od Tesly, byť v umírněnější podobě...
"Naším cílem je do roku 2030 prodávat celosvětově 3,5 milionu elektromobilů ročně. Vedle čistě elektrických vozů budeme i nadále klást důraz na naše hybridní modely a rozvoj vodíkové platformy,“ uvedl prezident Toyoty Akio Toyoda.
Stranou trendu nezůstane ani Lexus, u kterého již byl oznámen plný přechod na elektrický pohon do roku 2035. Zanedlouho bude na trh uveden první plně elektrický model, SUV s označením RZ, a do roku 2030 uvede tato značka kompletní řadu elektromobilů ve všech automobilových segmentech. Ve stejném roce by elektromobily měly tvořit 100 procent prodejů Lexusu v Evropě, Severní Americe a Číně, což představuje celkem jeden milion vozů. O pět let později už bude nabízet výhradně elektromobily na všech trzích.
Vedle uvedení nových elektrických modelů Toyota plánuje dosažení uhlíkové neutrality ve všech výrobních závodech do roku 2035 kombinací snižování spotřeby energie a rozšiřováním používání inovativních výrobních technologií.