iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Toyota zvyšuje otáčky své elektrifikace
Toyota je spolu s Lexusem obecně vnímána jako lídr v oblasti hybridních vozů, ale pokud jde o elektromobily, je tomu spíš naopak. Ostatně není se co divit, zástupci největší světové automobilky se na téma elektromobility vyjadřovali v poslední době spíše skepticky. Jenže to neznamená, že by se Toyota autům „do zásuvky“ nevěnovala. Opak je pravdou a za dvanáct let už by chtěl japonský gigant prodávat ročně 6,5 milionu elektrifikovaných vozidel.
Verze „do zásuvky“ bude již okolo roku 2025 k dispozici pro každou modelovou řadu Toyoty i Lexusu. Půjde o plug-in hybridy a také o elektromobily. Těch by měl být ale z uvedeného počtu 6,5 milionu vozů ročně vyráběn okolo roku 2030 pouze milion. I nadále je tedy Toyota v odhadu potenciálu elektromobilů spíše zdrženlivá, jakkoli je neignoruje. I ve více než desetiletém horizontu však evidentně věří spíše plug-in hybridům.
Strategie Toyoty se každopádně zaměřuje na zrychlení vývoje hybridů, plug-in hybridů i elektromobilů - jak těch s bateriemi, tak s palivovými články. Už po roce 2020 by měla mít Toyota v nabídce více než deset elektrifikovaných modelů, v plánu je i rozšiřování nabídky aut s palivovými články, a to jak u osobních, tak lehkých užitkových vozů. Totéž platí pro plug-in hybridy, které zatím ve výrobním programu reprezentuje pouze Prius.
Klíčovou technologií elektrifikovaných vozidel s bateriemi jsou, jak jinak, samy baterie. Toyota se zaměřila na vývoj baterií nové generace s pevným elektrolytem (solid-state battery), která řeší některá omezení stávajících baterií s kapalným elektrolytem. První produkční baterie nové generace by měla mít Toyota k dispozici na počátku druhého desetiletí. Další úsilí je zaměřeno na problematiku recyklace baterií a rozvoj dobíjecí infrastruktury.