iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Volkswagen má v USA další problémy. Tentokrát s agregáty 3.0 TDI
Trable Volkswagenu s emisemi dieselů nekončí. Po skandálu s nelegálním software u dvoulitrových agregátů TDI, který bude jen na reparacích v USA stát automobilku 15,3 miliard dolarů, musí vyřešit ještě další trable. Americké úřady totiž odhalily nepovolený software také v autech s motory 3.0 TDI, montovanými do vozů Audi Q7, Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg. Software je nastaven tak, že zhruba po 22 minutách práce motoru vypne systém regulace emisí. Provedení emisního testu přitom trvá zhruba dvacet minut...
Volkswagen se již s americkými úřady dohodl na postupu při odškodňování amerických zákazníků, který zahrnuje jak odkupy vozidel, tak finanční odškodnění. V Evropě ovšem nic takového provádět nehodlá, pouze hodlá (v Německu s využitím zákonné povinnosti) obtěžovat zhruba 8,5 milionu svých zákazníků obsílkou k zastávce v servisu, kde jim jejich majetek podle svého vlastního uvážení upraví. Platí to i pro domácí Škodu. Její zákazníci mají oproti těm německým alespoň výhodu v tom, že nemají přímou povinnost si zásah do svého vozidla nechat provést. O tom, jaké dopady by mohla mít ignorace pozvánky, se stále spekuluje.
V USA si však bude muset Volkswagen zřejmě připravit další stovky milionů dolarů na reparace pro zhruba 85 000 majitelů velkých SUV s motorem 3.0 TDI. Dnes čeká podle listu Bild am Sonntag zástupce značky Audi slyšení u americké komise na ochranu životního prostředí (EPA). Od začátku Dieselgate bylo sice zřejmé, že také třílitrové agregáty mají emisní problém, nicméně až nedávno došlo k odhalení konkrétního systému, kterým se automobilka „vylhala“ z přísných emisních požadavků.
Volkswagen trápí v USA nejen diesely. Jsou prošetřovány také jeho patenty týkající se hybridních technologií, neboť existuje podezření, že porušily dřívější patenty společnosti Paice LLC. Ta nyní usiluje o to, aby byl prodej hybridních vozů koncernu Volkswagen v USA pozastaven. Podobný spor měla Paice LLC v minulosti také s Toyotou ohledně 23 souvisejících patentů, došlo však k dohodě.