iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Značky Peugeot, Citroën a DS změřily svou reálnou spotřebu
Automobilka PSA ve spolupráci se společnostmi FNE, T&E a Bureau Veritas zveřejnila po rok a půl dlouhém testování šedesáti vozidel podrobnou zprávu o měření spotřeby paliva v reálném provozu. Jedná se o dosud nejucelenější výzkum, během kterého bylo v reálném provozu uskutečněno více než 430 testů o celkové délce přes 40 000 km.
Tisícovka zaznamenaných výsledků odpovídá nejen interním údajům PSA, které skupina získala od svých zákazníků, ale také informacím od samotných řidičů uváděným ve veřejných databázích, jako je např. www.spritmonitor.de v Německu. Rozdíl mezi získanými výsledky a výsledky Spritmonitoru se pohybuje v rozmezí ±0,2 litru na 100 km.
Na protokolu testování spotřeby paliva v podmínkách reálného provozu se pracovalo od konce roku 2015. Cílem programu bylo pokrýt 80 procent prodávaných vozů značek Peugeot, Citroën a DS (jak osobní automobily, tak lehká užitková vozidla).
Testy osobních automobilů ukázaly průměrnou spotřebu paliva 5,8 litrů/100 km, průměrný rozdíl od oficiálně homologované spotřeby je 1,74 l/100 km. Výsledky ukazují, že přenosný měřicí systém emisí (PEMS) představuje spolehlivou, reprezentativní a opakovatelnou metodu pro měření spotřeby paliva a emisí CO2 v reálném provozu. Odchylka výsledků je pouze 0,3 l/100 km. O problematice testu RDE (Real Driving Emissions) jako nedílné součásti homologace nových modelů uváděných na trh jsme psali nedávno zde.
Potvrzení známých faktů
Měření prováděná podle protokolu přinesla několik důležitých informací. Testy například potvrdily spolehlivost informací, které řidičům poskytuje palubní počítač. Vznětový motor spotřebuje průměrně o 1,5 l/100 km méně než motor zážehový a v městském provozu je rozdíl mezi oficiálně homologovanou spotřebou a reálnou spotřebou u dieselových i benzínových motorů prakticky stejný, pokud je vyjádřený v litrech na 100 km (2,4 l/100 km, resp. 2,5 l/100 km), nicméně procentuálně je rozdíl u dieselových motorů vyšší (rozdíl 53 %, resp. 42 %). Testy PSA tak v praxi potvrdily nesmyslnost používání dieselových vozů v městském provozu i z hlediska spotřeby pohonných hmot. Potvrdily také, že jízdní styl řidiče má menší vliv na spotřebu u dieselových vozů než u vozů s benzínovým pohonem. A do třetice se potvrdilo také to, že vozy s manuální převodovkou mají nižší spotřebu paliva než vozy s automatickou převodovkou (v průměru o 0,4 l/100 km).
Ověřte si, jak jezdíte
Měření provedená u 60 modelů umožňují odhadnout spotřebu v reálných podmínkách u více než tisícovky různých verzí vozů Peugeot, Citroën a DS. Pro každý model byly odhady provedeny s použitím stejného motoru a stejné převodovky, měnily se tři faktory: typ karoserie, úroveň výbavy a průměr pneumatik.
Všechny tři do projektu zapojené značky nabízejí svým zákazníkům možnost zkontrolovat si svou průměrnou spotřebu v podmínkách skutečného provozu, stačí se přihlásit na příslušné webové stránky. Webová aplikace jim umožní zjistit po zadání určitých charakteristik (typ karoserie, úroveň výbavy, motor, převodovka a typ pneumatik) údaje o svém vozu.
Zákazníci mohou rovněž zjistit odhadovanou spotřebu svého vlastního vozu na základě toho, jak jej sami používají (počet cestujících, zatížení, styl řízení atd.). Aplikace je nyní k dispozici na webových stránkách jednotlivých značek ve dvanácti evropských zemích.