iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Alza zařadila do fleetu Maxus EV80
E-shop Alza.cz zařadil do vozového parku AlzaExpres elektrickou dodávku Maxus EV80, která bude od poloviny listopadu zásobovat její pražské prodejny. Alza testuje užitkové vozy různých značek (např. Mercedes-Benz eVito, nebo model Voltia na bázi Nisanu eNV200) již od roku 2017. Vítěze ale nakonec našla v dodávce Maxus EV80, která nejlépe splňuje její nároky.
„Z testovaných dodávek dosáhl Maxus nejlepšího reálného dojezdu až 200 km a nabízí také velkou variabilitu nákladového prostoru. Vůz má navíc nosnost přes 1,2 tuny a díky rychlonabíjení zvládne plné nabití baterie za dvě hodiny,“ vyzdvihuje ředitel expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík přednosti vozu, který bude dva až třikrát denně zavážet pražské prodejny. „V kombinaci s unikátním konceptem bezobslužných prodejen tak vytváříme zcela nový moderní přístup k zásobování a výdeji zboží v samotném srdci města,“ dodává Moudřík. Alza je členem Asociace pro elektromobilitu a jako taková podporuje i rozšiřování dobíjecí sítě pro vozy s elektrickým pohonem. Nabíjecí stanice pod vlastní značkou AlzaPower již nabízí v Praze Holešovicích, v Brně nebo Bratislavě a v letošním roce k nim přidala další tři: v Říčanech (u AlzaBoxu), v Českých Budějovicích (u prodejny) a nejnověji také v Pardubicích. Jedná se o moderní zařízení od společnosti PRE, které vyniká jednoduchým ovládáním, a zájemci jej najdou vždy v těsné blízkosti prodejny Alzy. Dobíjení bude pro zákazníky zdarma, čip pro obsluhu je k vyzvednutí u obsluhy prodejny. Další dobíjecí místa otevře firma u svých regionálních poboček opět v příštím roce. Další ekologickou posilou pro pražskou logistiku je od listopadu také nákladní elektrokolo CykloTruck od českého výrobce 4AVs.eu s.r.o. (cargobikes.cz). E-shop jím bude obsluhovat primárně centrum Prahy, kam chce v rámci jednoho rozvozového dne doručit až 30 objednávek. Rozvoz pomocí cyklokurýrů se firmě již osvědčil v Bratislavě, kde tuto možnost zavedla před rokem. Od té doby odeslala na kolech do špatně přístupného centra slovenské metropole zhruba 4000 balíčků. Také v Praze očekává, že cyklokurýr předčí svou rychlostí standardní dopravce. Nákladní elektrokolo se totiž snadněji pohybuje v zácpách a dokáže vjet i do prostor s omezením pro automobily. Přitom uveze až 100 kg nákladu.