Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Čtyři otázky pro fleetové manažery automobilek

Čtyři otázky pro fleetové manažery automobilek

 
ilustracni-0

středa, 8. dubna 2015

Letošní rok by mohl být podle řady odhadů a předpovědí v oblasti fleetového trhu cestou ke stabilizaci a jakémusi „návratu k normálu“. Posilující ceny ojetin zlepšují zůstatkové hodnoty a díky tomu se začíná opět vyplácet auta obměňovat v kratších intervalech, než na jaké byly protaženy vinou finanční krize. Zeptali jsme se proto jednotlivých importérů, jak letošní rok vidí a co chystají pro firemní klientelu nového.

 

Prodeje firemním zákazníkům v loňském roce co do počtu registrací nad registracemi privátními dominovaly a z hlediska finančního objemu je pak převaha přímo drtivá. Je tedy evidentní, od koho jednotlivá zastoupení automobilových značek získávají peníze a komu by se měla ve svých aktivitách věnovat především. Položili jsme jim v této souvislosti čtyři otázky a zveřejňujeme došlé odpovědi.    

 

1. Jaký očekáváte celkový vývoj fleetového trhu v ČR v roce 2015?  

2. Jak vidíte šance své značky u firemní klientely v letošním roce?

3. Kterou z novinek, které jste v nedávné době uvedli, nebo se chystáte letos uvést na trh, byste ve vztahu k firemním prodejům vyzdvihl?

4. Připravujete nějaké novinky v oblasti poprodejních služeb či financování, které by byly pro firemní klientelu zajímavé?

 

Audi

Thomas Otter, Ředitel divize Audi, Porsche Česká republika, s.r.o.

1. Pro rok 2015 předpovídáme další růst celkového fleetového trhu v České republice.

2. Po rekordním loňském roce, v němž značka Audi rostla téměř o pětinu na 3932 registrovaných nových vozů, očekáváme v letošním roce další růst. Vzhledem k tomu, že máme přichystané další důležité novinky, jsem přesvědčen, že značka Audi poroste opět rychleji než celkový trh a podaří se nám zvýšit podíl na trhu.

3. Mezi nejdůležitější novinky patří bezesporu nové Audi A6, uvedené na trh v závěru loňského roku. Je to náš bestseller ve třídě prémiových manažerských vozů. Velmi významné postavení mají v našem portfoliu také modely Q. Kompaktní Audi Q3 jsme uvedli na trh v modernizované podobě začátkem letošního roku a na přelomu května a června zahájíme předprodej zcela nové generace Audi Q7, která oslavila světovou premiéru v lednu na autosalonu v Detroitu a která je u nás extrémně populární. Kromě výše uvedeného ještě do konce roku představíme další novinku, kterou ocení zejména naši firemní zákazníci.

4. Naše strategie firemního prodeje je zaměřena na profesionální práci našich prodejců, kteří mají pro každého firemního zákazníka připraveno individuální řešení přesně na míru jeho potřebám. Naši zákazníci využívají také naší nabídky v rámci Audi Finance, kterou koncem minulého roku obohatil i operativní leasing Audi now pro soukromé osoby.

 

BMW

Petr Kala, Corporate and Direct Sales Manager, BMW Group Czech Republic

1. V prémiovém segmentu očekáváme obecně spíše stabilní situaci, případně pouze mírný nárůst poptávky.

2. Budeme-li úspěšní stejně jako v předchozím roce, budeme spokojeni. Své šance vnímáme každopádně optimisticky.

3. Chceme se soustředit zejména na nové kompaktní modely, jako například řada 2 Active Tourer nebo faceliftovanou řadu 1, které by mohly pomoci proniknout k novým zákazníkům nebo do struktur vozových parků, které byly dříve mimo náš záběr.  

4. Máme aktuálně připravenu nabídku například na Mini za 399 000 Kč nebo s atraktivním tříletým operativním leasingem za 5999 Kč měsíčně, či nabídku na Active Tourer s tříletým operativním leasingem za 6999 Kč měsíčně. Další atraktivní nabídky budou postupně přicházet.

 

Citroën

Ing. František Neuman, Ředitel značek Citroën a DS, Citroën Česká republika, s.r.o.

1. V případě trhu lehkých užitkových vozidel očekáváme pozitivní vývoj i v roce 2015. Meziročně trh LUV rostl o necelých 13 %, a to i bez masivních dodávek velkým společnostem, které v minulém roce nebyly tak silné jak v roce 2013. Tento trh není ovlivněn reexporty, věříme tedy v reálný růst, který, jak doufáme, bude pokračovat i v tomto roce, a to minimálně na úrovni 5 %. U osobních vozidel je situace trochu odlišná. I když trh osobních vozidel registrovaných na IČO zaznamenal výrazný nárůst, je otázkou, kolik vozidel v rámci tohoto růstu bylo reálně vyvoláno pozitivní poptávkou firem a kolik z těchto vozidel bylo reexportováno. U osobních vozidel totiž žádnou zásadní změnu v chování firem z hlediska nákupu vozidel neevidujeme a za současného kurzu koruny vůči euru předpokládáme nárůst trhu B2B meziročně o 10 %.

2. Pozitivně, značka má dostatečné portfolio produktů, které  může nabídnout, včetně poprodejních služeb.

3. Značka Citroën právě představila facelift modelu C4 s novými motory plnícími emisní normu Euro 6, s vyššími výkony a nižší spotřebou, zejména u motorů BlueHDI. V polovině roku přijde na trh inovované Berlingo, které kromě lehkých designových změn rovněž přinese novou generaci motorů Euro 6. Tyto modely jsou pro značku významnými reprezentanty v rámci fleetové klientely. Na ženevském autosalonu bude prezentován první zástupce samostatné značky DS s novou identitou a novými motory, model DS 5.

4. Začátkem roku 2015 jsme uvedli na trh financování Relax, což je v principu operativní leasing pro soukromé osoby na dva nebo tři roky. Je určen moderně myslícím klientům, živnostníkům i malým firmám, kteří nehledají za každou cenu vlastnictví vozu, ale preferují mobilitu bez starostí o servis, flexibilitu používání a pevnou měsíční splátku. Z hlediska poprodejních služeb nepřipravujeme zásadní změny, neboť kompletní nabídku servisních smluv již máme v našem produktovém portfoliu a její využití se každoročně zvyšuje.

 

Marek Píchal, Fleet Manager

Ford Motor Company, s.r.o.

1. Letošní rok vidím více než pozitivně. Tahouni fleetového financování, leasingové společnosti poskytující operativní leasing, mají pro letošní rok velké ambice. Významný tržní potenciál registrujeme v oblasti veřejných zakázek a tendrů. Ukazuje se také, že jsou fleetové firmy rok od roku náročnější. Vyžadují nejen zajímavé podmínky na nákup vozidel, ale zaměřují se na oblast provozních nákladů a následnou servisní péči. Na významu tak stále více nabývá TCO, což nám dává velkou výhodu, protože v tomto ohledu patříme ve většině segmentů k nejlepším.

2. Vzhledem k nabízenému portfoliu vozidel, které má Ford v současné době k dispozici, se může jako jedna z mála značek na trhu prezentovat komplexní modelovou škálou osobních a užitkových vozů. To jej předurčuje k roli lídra fleetového trhu.

3. Jednoznačně se jedná o Ford Mondeo. Významné šance dáváme verzi 4x4, která bude významným soupeřem pro konkurenty své třídy. Atraktivním fleetovým vozem je samozřejmě i nový Ford Focus a mezi užitkovými vozy pochopitelně naše hvězda, Ford Transit, který je už dvacátým čtvrtým rokem nejprodávanější dodávkou v ČR.

4. V této oblasti je třeba vyzdvihnout naše značkové financování Ford Credit, kde k nabídce úvěrových produktů přibyl nově operativní leasing s názvem Ford Lease. Ten je zaměřený zejména na malé a střední firmy. Důležitou oblastí v rámci prodeje nových vozů fleetovým zákazníkům je i řešení odprodeje jejich stávajícího vozového parku. Pro ojetá vozidla zanedlouho rozjedeme projekt Ford GARANT, což je prodej certifikovaných a prověřených ojetých vozů značky Ford.

 

Jaguar/Land Rover

Ivo Řehák, District Manager Sales, Jaguar Land Rover Czech Republic

1. Upřímně řečeno, naše značky nejsou typicky fleetové, proto si netroufám vývoj trhu v tomto ohledu odhadovat. 

2. Firemní klientela tvoří drtivou většinu našich prodejů. Předpokládáme, že tento trend bude i nadále pokračovat a naše vozy si najdou své místo buď u majitelů společností, nebo středního a vyššího managementu. 

3. Letošní rok se u nás jednoznačně ponese v duchu nového Jaguaru XE, kterým míříme již skutečně do oblasti fleetového prodeje. Jsme přesvědčeni, že budeme minimálně rovnocennou alternativou k vozům této kategorie německých značek. U značky Land Rover je hlavní novinkou letošního roku nepochybně nový model Discovery Sport.

4. Před necelým rokem jsme zahájili spolupráci v oblasti firemního financování se společností UCL. Oblast operativního leasingu na sebe jistě nenechá dlouho čekat. 

 

Kia

Michal Dolanský, Fleet Manager, Kia Motors Czech, s.r.o.

2. V letošním roce bychom především chtěli v oblasti fleetových prodejů navázat na loňský rok, který byl pro značku Kia historicky nejúspěšnější. Podařilo se nám uzavřít spolupráci s mnoha prestižními společnostmi a předat více než 2600 vozů Kia. Na základě této zkušenosti předpokládáme, že zájem ze strany firemní klientely bude pro naši společnost i nadále růstový.

3. Pro firemní zákazníky máme připravenou nadstandardní fleetovou nabídku, kterou nejvíce ocení především u atraktivních modelů cee´d a Sportage. Horkou novinkou je pak nová generace modelu Kia Sorento, kterou jsme uvedli na český trh před několika málo dny. Těší nás, že první ohlasy na tento model jsou více než pozitivní. Letos navíc budou mít premiéru také přeplňované benzinové motory u modelu cee´d, které budou hrát pro firemní prodej velmi důležitou úlohu.

4. Dlouhodobě se také snažíme zákazníkům nabídnout atraktivní podmínky při financování vozu, což je v tomto případě značkový operativní leasing Kia. Měsíční náklady a s tím související špičkovou úroveň servisu pak dokáží přesvědčit i zastánce tradičního způsobu financování.  

 

Marek Šafarčík, Area Fleet Section Manager

Nissan CEE

1. V roce 2015 očekáváme podobný vývoj jako v loňském roce, tedy růst fleetového trhu, ke kterému přispívá růst ekonomiky a příznivé a stabilní tržní prostředí. I nadále bude růst trhu s novými vozy tažen zejména firemními nákupy.

2. Věříme v pozitivní vývoj a nárůst prodejů firemním zákazníkům, a to hned z několika důvodů. Naše modelová řada prošla nedávno kompletní obměnou a je jednou z nejmladších na trhu. V současnosti disponujeme nejucelenější modelovou nabídkou v historii. V loňském roce jsme uvedli na trh model Pulsar v segmentu C, který je pro fleetové prodeje naprosto klíčový. Evidujeme stále rostoucí zájem o elektromobily, kde Nissan nabízí nejen Leaf, ale i elektrickou dodávku e-NV200.

3. Hlavní a nejdůležitější novinkou pro firemní zákazníky je již zmiňovaný hatchback nižší střední třídy Pulsar. Ten přináší do segmentu C velký vnitřní prostor, atraktivní styling a inovativní technologická řešení. Další důležitou novinkou je elektromobil Nissan e-NV200, který je nabízen v několika variantách. Jako van, combi a brzy přijde i sedmimístná verze Evalia, ideální například pro taxislužby.

4. Nissan dlouhodobě nabízí víceúrovňový servisní program a zákazníkům se snažíme nabídnout atraktivní podmínky při financování vozu. Tento rok plánujeme novou finanční službu zaměřenou na firemní zákazníky.

 

Mercedes-Benz Užitkové vozy

Jiří Janoš, Key Account manager Vans, Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.

1. S ohledem na předpokládaný ekonomický vývoj v letošním roce očekávám zvýšený zájem o rozšiřování nebo obnovu vozových parků. V současnosti již máme první signály od zákazníků, že na toto téma budeme společně diskutovat. Je také předpoklad většího množství výběrových řízení vypsaných státem a jeho společnostmi.

2. Dodávky Mercedes-Benz jsou obecně vnímány jako symbol spolehlivosti, kvality a příznivých provozních nákladů. To jsou hodnoty, které nám pomáhají při získávání nových zákazníků. V minulém roce jsme navíc uvedli na trh nové typy vozidel, které zaznamenaly velký ohlas jak u odborné, tak i laické veřejnosti. Také nabízíme velký sortiment akcí a paketů jak na servis, tak i na vozy jako takové.

3. Je to především nové Vito a třída V, která nahradila velmi populární Viano. Každý z těchto modelů má svoje zákazníky. Vito je ideální flotilový „pracant“ a vyniká bohatou nabídkou verzí: přední pohon, zadní pohon, pohon všech kol 4x4, dva rozvory, tři délky… atd. Třídu V klasifikujeme jako reprezentativní velkoprostorový automobil s maximálním důrazem na komfort a bezpečnost. Dokážeme připravit vůz na míru skutečně pro každého.

4. Určitě ano, ve spolupráci s naší leasingovou společností MBFS máme připraveno několik programů financování včetně pronájmu vozidel, které se stávají velkým hitem na trhu.

Již při nákupu vozu dokážeme garantovat zůstatkovou hodnotu, za kterou vozidlo vykoupíme. Také máme připraveny různé typy servisních smluv, které obsahují full service po celou dobu užívání vozidla.

 

Mercedes-Benz Osobní vozy

Jiří Šubrt, Manažer prodeje velkoodběratelům, Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.

1. Po optimistickém výsledku automobilového trhu v loňském roce, zejména jeho druhé polovině, věřím, že letošní rok na tento vývoj naváže. Optimismus je to ovšem křehký a některé indicie napovídají, že další pokračování takového nárůstu, jakého jsme byli svědky v minulém roce, není rozhodně samozřejmostí. Pokud se týče pořizování vozidel do firem, tak věřím, že bude pokračovat proces obměny vozového parku minimálně stejným tempem, jako tomu bylo v minulém roce.

2. Značce Mercedes-Benz se loni dařilo neobyčejně, zaznamenali jsme nárůst prodeje osobních vozidel o 27 procent, přičemž nárůst prodeje do firem byl ještě o něco dynamičtější. Před několika lety si málokdo uměl ve firemním autoparku představit masově zastoupenou značku mercedes. Postupně však některé úspěšné firmy zjišťují, že Mercedes nabízí to, co očekávají od firemního vozidla, tedy skvělý komfort jízdy, bezpečnost, image spolehlivost a profesionalitu, to vše za rozumné náklady. Vzhledem k těmto okolnostem tedy očekávám, že se nám v letošním roce bude dařit oslovovat stále větší počet firemních zákazníků. Skvělých vozidel bude k tomu mít Mercedes-Benz dost!

 

Opel

Zbyněk Janeček, Fleet Manager, Opel C&S

1. Neočekáváme žádnou revoluci, takže věříme, že situace bude obdobná jako v roce 2014. Díky atraktivitě mladých, například ročních ojetin očekáváme mírný nárůst v oblasti buy backových obchodů.

2. V loňském roce se značce Opel podařilo významně posílit a prakticky zdvojnásobit prodeje v segmentu krátkodobých půjčoven a operativního leasingu. Opel je tak dnes reálně poptávanou alternativou ke značce Škoda, která v oblasti firemních prodejů zatím dominuje. Toto samo o sobě považujeme za velký úspěch.

3. Jednoznačně je to v lednu uvedená Corsa nové generace a určitě porosteme také s nedávno uvedeným novým užitkovým Vivarem. Událostí roku bude pro Opel příchod Astry nové generace. Nová Astra se na tuzemském trhu objeví v samém závěru tohoto roku.

4. Dlouhodobě nabízíme atraktivní služby a servisní programy pro provozovatele významných vozových parků. V letošním roce se budeme snažit posílit segment malých a středních podniků (SME), ať už formou financování (operativní leasing) nebo servisních a dalších služeb.

 

Peugeot

Marco Venturini, Ředitel značky Peugeot, Peugeot Česká republika, s.r.o.

1. Pokud vezmeme jako fleetový trh prodeje firmám, tedy všem subjektům, které mají IČO, a vezmeme-li jako zdroj informací SDA, bude podle mě nárůst velký. Nebude ale obrazem reálné situace na trhu. Reálný nárůst trhu sice očekáváme, ale pouze mírný, a měl by se týkat hlavně malých a středních firem. 

2. Velice slibně. Velký potenciál je v naší modelové řadě, která je aktuálně nejmladší v historii značky Peugeot. Jen v loňském roce jsme uvedli čtyři nové modely a dva facelifty a letos chystáme další novinky. Začali jsme už v březnu uvedením Peugeotu 308 GT. Naše modely loni získaly mnoho ocenění, mezi nimi i řadu fleetových, např. Peugeot 308 byl ve Francii zvolen Firemním autem roku a doplnil tak svou sbírku 22 celosvětových ocenění, kterým dominuje evropské „Auto roku 2014“. V ČR zase zabodoval Peugeot 2008 ve Fleet Awards. Zájem o naše vozy potvrzují i významné fleetové kontrakty, které se nám loni podařilo uzavřít. Šance tedy máme velké, ale nemáme ještě vyhráno, musíme bojovat!

3. Určitě je to vloni uvedený Peugeot 308 SW, a dále manažerský vůz Peugeot 508. Ten vloni prošel významným faceliftem, který přidal na výbavě, vylepšil design a snížil spotřebu. A facelift si loni dopřála také naše největší a nejprodávanější dodávka Peugeot Boxer. Těch jsme v loňském roce prodali 1117, tedy skoro o 15 % víc než v roce 2013. 

4. Už od posledního čtvrtletí minulého roku pracujeme spolu s PSA Finance na rozšíření portfolia produktů financování. V naší nabídce pro soukromé osoby i firmy tak nyní figurují operativní leasing, 0% navýšení, 0% úroková sazba atd. U firemních zákazníků jsou velice žádané servisní smlouvy Peugeot Optiway, a ty jsou nyní v ceně vozu k nákupu modelů Peugeot 308, 508 nebo Boxer.

 

SEAT

Aleš Novák, Ředitel divize SEAT, Porsche Česká republika, s.r.o.

1. V roce 2015 očekáváme růst fleetového trhu.

2. V případě značky SEAT vidím reálnou šanci růstu podílu firemní klientely díky pokračující modelové ofenzivě a zvyšujícímu se povědomí o značce SEAT ze strany firemních zákazníků. Díky tomu chceme v letošním roce zvýšit podíl fleetových obchodů na úroveň okolo 30 % z celkově prodaných vozidel. Růst očekáváme zejména u modelů Ibiza, Toledo a Leon ST. Věříme také variantám s pohonem na CNG.
3. Vyzdvihl bych zejména model Leon ST kombi. Jedná se o ideální vozidlo pro firemní zákazníky, splňující veškerá jejich očekávání z pohledu kvality, moderních technologií a praktičnosti.
4. Pracujeme na komplexní nabídce produktů a služeb, které by výrazně pomohly provozu firemních flotil. Prozatím ale nemohu sdělit více. Vše se veřejnost dozví v průběhu roku 2015.

 

Škoda

Miroslav Bláha, Vedoucí prodeje, ŠKODA AUTO a.s.

1. Očekáváme konstantní trend vývoje v intencích loňského roku a také trend zkracování doby, po kterou je vozidlo klientem užíváno, což vede ke snižování nákladů a omlazení vozového parku v České republice. Vnímáme také trend velmi výhodného nastavení obrátky vozového parku na 12 – 24 měsíců.  Velká pozornost bude věnována především kvalitě všech souvisejících služeb, jako jsou logistika, servisní péče, fleetová centra atd. Předpokládáme také další zvýšení zájmu o vozidla s alternativními pohony.

2. V době, kdy mají firmy omezené finanční zdroje, hledají u automobilů především kvalitu za dostupnou cenu, nízké provozní a servisní náklady a především jistotu v podobě vysoké zůstatkové hodnoty. A právě tyto atributy splňují vozy značky Škoda bez výjimky. V oblasti fleetu vnímáme především odpovědnost ke stávajícím klientům, o které budeme ještě více pečovat. Očekáváme i příchod zcela nových zákazníků s ohledem na naši modelovou ofenzivu, především u modelů Fabia Combi nebo Superb třetí generace.

3. Zcela určitě je to model Fabia Combi, třetí, úplně nová  generace osvědčeného a oblíbeného vozu, který beze zbytku naplňuje potřeby zajištění individuální i firemní mobility. Třetí generace modelové řady Fabia navíc přináší moderní technologie, až o 17 % úspornější pohonné jednotky a vyšší zůstatkovou hodnotu při odprodeji vozu. Dalším milníkem je pochopitelně třetí generace modelu Superb, reprezentativní vlajkové lodi značky Škoda.

4. Klíčovým projektem v této oblasti bude v letošním roce postupné budování fleetových center v rozsahu 30 až 40 míst na území České republiky u vybraných prodejců. Cílem je jednoznačně zvýšení kvality služeb poskytovaných náročné firemní klientele. Další novinkou v oblasti servisní péče je např. služba Předplacený servis, kterou Škoda Auto spustila v České republice v polovině ledna letošního roku ve spolupráci s finanční společností ŠkoFIN. Škoda Předplacený servis je nová služba, která zákazníkům kryje náklady spojené s předepsanou údržbou vozidla, nebo i náklady spojené s případnými opravami z důvodu běžného opotřebení.

 

Toyota

Petr Zima, Fleet Manager, Toyota Motor Czech, s.r.o.

1. V oblasti fleetových prodejů očekáváme letos mírný růst v řádu jednotek procent. Nicméně otázkou stále zůstává, do jaké míry bude tento trh s firemní klientelou ovlivněn velmi diskutovanými reexporty. Jinými slovy, jak vysoké bude procento prodejů reálným firemním zákazníkům z České republiky.    

2. Stěžejním předpokladem pro náš úspěch u firemní klientely je letošní úspěšná restrukturalizace naší společnosti, která znamenala mimo jiné i posílení fleetového oddělení. Ruku v ruce s těmito pozitivními organizačními změnami přicházejí i dlouho očekávané premiéry rozhodujících modelů pro posílení fleetových prodejů v segmentech C a D. Nový Auris a Avensis se veřejnosti poprvé představí na březnovém Ženevském autosalonu. A to je důvod pro očekávaný růst našich prodejů i tržního podílu ve fleetech v roce 2015. 

3. V loňském roce jsme uvedli nový Yaris a nové Aygo. Oba modely se setkaly s velmi pozitivním ohlasem u firemních zákazníků. Letošní rok bude z hlediska fleetu ještě mnohem zajímavější právě z důvodů již zmíněných jarních premiér modelů Auris a vlajkové lodi Avensis v Ženevě. Také v případě naší prémiové značky Lexus jsme uvedli zajímavé nové modely. Vedle ryze sportovního modelu RC F je z hlediska fleetových prodejů velmi lákavá nabídka především kompaktního crossoveru Lexus NX, který vedle plně hybridního pohonu dostane letos na jaře pod kapotu také nový přeplňovaný zážehový motor. A podle očekávání celosvětová poptávka po tomto modelu v současnosti násobně převyšuje kapacitu výroby.

 

Volkswagen Osobní vozy

Ing. Petr Holeček, Corporate Sales Manager Volkswagen osobní vozy, Porsche Česká republika. s.r.o.

1. Očekáváme velmi pozitivní vývoj.

2. Fleetovým zákazníkům nabízíme vše, co od kvalitního dodavatele čekají. Kompletní portfolio vozů, široký výběr paliv (benzin, diesel, CNG, elektřina a již brzy i hybrid), rozsáhlou a kvalitní servisní síť, i výhodné financování. Navíc k zákazníkům přistupujeme velmi individuálně, takže věříme, že šance máme tradičně vysoké.

3. Na konci loňského roku jsme představili osmou generaci Volkswagenu Passat, který je fleetovým bestsellerem. Nízké provozní náklady včetně servisu, vysoká spolehlivost, nadprůměrné jízdy výkony a komfort a v neposlední řadě vysoká zůstatková hodnota dělají z Passatu jasného kandidáta na fleetové auto číslo jedna. Od jeho uvedení na trh do konce ledna 2015 evidujeme přes 1500 objednávek, což je fantastický výsledek, který překonal i naše vysoké očekávání.

4. Aftersales je klíčovou konkurenční výhodou vozů Volkswagen. Nejen kvalitní vozy, ale také kvalitní servis a financování rozhodují u firemních zákazníků při výběru nového vozu. Finanční i poprodejní služby tak neustále vylepšujeme k naprosté spokojenosti našich zákazníků.

 

Volkswagen Užitkové vozy

Bc. Jan Procházka, MBA , Ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy, Porsche Česká republika

1. Už loňský rok ukázal, že celý trh, včetně fleetového, ve kterém je značka Volkswagen Užitkové vozy velmi silná, jde nahoru. Trh rostl velmi dynamicky a naše značka s ním byla v korelaci, meziročně jsme vyrostli o 12,3 %. Věřím, že letošní rok bude ještě lepší.
2. Výborně. Firemní klientela je pečlivý zákazník, u kterého čísla hrají větší roli než emoce. Pokud si fleetový manažer dokáže spočítat náklady na pořízení auta, jeho provoz a servis, a v neposlední řadě zůstatkovou hodnotu, často zvolí auto s logem VW. I proto má značka Volkswagen Užitkové vozy tržní podíl 18 %.
3. V letošním roce představujeme dvě novinky: novou generaci Caddy a novou generaci legendárního „téčka“,  s označením T6. Oba modely tvoří většinu našich prodejů, jejich nové generace tak budou pro zákazníky ještě atraktivnější.
4. Úroveň našich poprodejních služeb a financování patří podle hodnocení našich zákazníků k vůbec nejlepším na trhu. Ale nespíme na vavřínech a neustále naše služby cizelujeme pro plný komfort všech klientů.

 

Volvo

Marek Chvojka, Business Development & Fleet Manager, Volvo Car Czech Republic, s.r.o.

1. Ze stoupajících prodejů naší značky mohu usuzovat a doufat, že tato tendence letos bude minimálně stejná, nebo dokonce posílí.

2. Doufáme, že navážeme na úspěšný loňský rok, kdy jen v Česku došlo s celkovým prodejem 1602 vozů k 7,3% nárůstu. Letos bychom rádi fleetové prodeje zvýšili o 10 %, proto začínáme s obchodními projekty, které by nás měly více přiblížit potenciálním klientům. A po uvedení nové XC90 na český trh bychom chtěli naplnit prodejní plán 1670 vozů.

3. Obecně se na zvýšených prodejích nových vozů švédské automobilky významně podílí nová rodina pohonných agregátů s označením Drive-E. Tyto mimořádně konkurenceschopné čtyřválcové motory jsou oceňovány odborníky a vítězí ve srovnávacích hodnoceních. A na takové potvrzení kvality fleetoví manažeři samozřejmě slyší. Zásadní novinkou letošního roku je zavedení on-line prodeje v rámci zcela nové globální marketingové strategie společnosti Volvo Cars. Ten by se měl stát doplňujícím nástrojem pro autorizované dealery a zákazníkům zpříjemnit výběr nového vozu. Bezpochyby největší událostí je samozřejmě loňské uvedení druhé generace sedmimístného SUV XC90. První vozy do Česka zamíří v květnu 2015. Zbrusu nová XC90 má všechno, co má špičkový prémiový vůz mít: od neotřelého designu, který vytyčuje nové směřování značky Volvo, přes nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti až po nejvyspělejší technologie ve všech oblastech.

4. V průběhu roku průběžně připravujeme zvýhodněné akční nabídky, a to jak pro jednotlivé modely, tak v souvislosti s financováním. Pak jsou tu samozřejmě různé sezonní nabídky produktů a služeb, servisní akce pro starší vozy Volvo, speciální programy, které jdou nad rámec standardních záruk (jako třeba Servis 2.0 nebo prodloužená záruka až na 36 měsíců), optimalizace výkonu motoru Polestar či možnost stažení řady souvisejících aplikací. S dobrým ohlasem se setkává také škola smyku.

 

 

 

 

 

Napsal: ifleet

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz