Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Den s Fleetem Pardubice - podesáté na "Kuňce"

Den s Fleetem Pardubice - podesáté na "Kuňce"

 
dsf-pardubice-2019

pátek, 20. září 2019

Včera se v prostorách Golf & Spa resortu Kunětická hora odehrál již desátý Den s Fleetem Pardubice. Přijelo na něj celkem 248 hostů z toho 172 zástupců provozovatelů vozových parků. Na programu byly přednášky, panelová diskuse a samozřejmě testovací jízdy se sedmdesáti testovacími automobily.

 

Den s Fleetem Pardubice se konal na stejném místě již po desáté, čímž je mezi ostatními lokalitami unikátní. Jeho obliba je dána výhodnou polohou, stejně jako vynikajícím zázemím i skvělými službami. Tak tomu bylo i letos, kdy na rozdíl od několika předchozích ročníků navíc nespadla jediná kapka deště. Účastníky sice přivítalo velmi chladné ráno, postupem času ale slunce přece jenom účastníky akce zahřálo. Stejně tak je mohla těšit atraktivní nabídka testovacích automobilů.

Konferenční část měla na programu dvě přednášky a panelovou diskusi. Program zahájil Jaroslav Cirkovský ze společnosti Benefico, s.r.o., který se dlouhodobě zaměřuje na problematiku strategie vyjednávání a na výběrová řízení. Právě o tom, jak zorganizovat správně výběrové řízení, byla i jeho přednáška. Upozornil na hlavní zásady, o které je třeba každý proces výběru opřít, bez ohledu na to, zda se jedná o automobil nebo počítače. Jak z jeho slov vyplynulo, neexistuje jasná hranice objemu nákupu, od které se vyplatí organizovat výběrové řízení, nicméně zdůraznil, že platí jednoduché pravidlo, a sice že pokud je potenciální úspora nižší, než náklady na zorganizování výběrového řízení, pak jej nemá cenu vypisovat. „Když potřebujete koupit kancelářské potřeby za sto korun, tak jděte do nejbližšího papírnictví, nebo si objednejte v eshopu a dále se tím nezabývejte,“ uvedl jako příklad. Celkem ve své přednášce definoval osm kroků pro úspěšné výběrové řízení: stanovení potřeb, specifikace produktu, analýza trhu, první kolo jednání, druhé kolo jednání s vybranými uchazeči, finální výběr dodavatele a uzavření smlouvy, realizace nákupu a monitoring, respektive hodnocení spolupráce/dodávky.

Druhé přednášky se ujal Robert Kotál, statutární ředitel Dopravní akademie a.s., který se zaměřil na problém jménem řidič firemního vozidla. Zcela v duchu rčení „z cizího krev neteče“ se totiž tito řidiči mnohdy ke svěřené technice chovají, což je první problém, zatímco druhým problémem je, že neznají dostatečně pravidla silničního provozu. Ve své zajímavé prezentaci dokladoval zkušený odborník na dopravní problematiku řadu situací, ve kterých řidiči chybují, chovají se nebezpečně nebo jinak riskují škodu nejen na vozidlech, ale i na zdraví. Zcela jistě tak dal námět mnoha přítomným manažerům, na co se v rámci zvyšování bezpečnosti i ekonomiky provozu firemních aut zaměřit v nejbližší budoucnosti.  

Třetím bodem programu byla panelová diskuse, které se zúčastnili pánové Milan Fořt, obchodní ředitel společnosti Bonett Gas Investment, a.s., Michal Nykl, vedoucí fleetového oddělení domácího zastoupení automobilky Škoda Auto, a.s., Pavel Lojda, ředitel dopravy společnosti Samohýl, s.r.o. a Martin Piskora, Fleetový specialista společnosti Yusen Logistics Czech. Pánové Fořt a Nykl zastupovali dodavatele, v prvním případě dodavatele CNG a ve druhém případě samotných aut, která na tuto pohonnou hmotu jezdí. Pánové Lojda a Piskora pak mohli hovořit z pohledu uživatelů těchto vozidel. V rámci panelové diskuse zazněla řada informací, mezi nimi i ta, že se zájemci o auta na CNG dočkají od domácí automobilky dalších modelů ve verzi G-Tec. Vedle již ohlášených modelů Scala a Kamiq by se měla verze na CNG objevit také u nové generace Fabie. Podle samotných uživatelů je dnes již síť plnicích stanic dostatečně hustá pro bezproblémové používání těchto vozidel v rámci firemního provozu, provozní náklady jsou skutečně nízké a jediným zásadnějším negativem tak zůstává častý zákaz vjezdu do krytých parkovacích objektů. Jak Milan Fořt uvedl, jak „plynaři“, tak například automobilka Škoda nadále vyvíjejí úsilí, aby se legislativní podmínky v tomto ohledu dále uvolnily a zjednodušily, neboť současný stav je poměrně nepřehledný a většina provozovatelů parkovišť se zákazem jen „jistí“.

Testovací jízdy probíhaly po celý den, sedmdesátka aut zahrnovala řadu atraktivních lákadel, včetně novinky, jakou byla Kia Xceed, zatímco u Fordu byl lákadlem „plnokrevník“ v podobě Mustangu. Většinu z vystavených vozů nicméně tvořily běžnější fleetové modely. Vedle expozic jednotlivých značek byla auta k dispozici také na stánku Mototechny, která tak rozšířila počet zastoupených značek na devatenáct. Program letošní Tour de Fleet bude pokračovat ještě 17. 10. akcí Plug-in Day 2019 v Břevnovském klášteře, kde se sejdou příznivci vozů využívajících elektropohonu, ať již v podobě elektromobilů nebo plug-in hybridů. Zájemci o účast se mohou přihlásit zde.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz