iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Den s Fleetem Praha nabídl bohaté možnosti testování
Letošní jediný Den s Fleetem se odehrál v netradičním prostředí dostihového areálu ve Velké Chuchli. Díky tomu se jednalo o plně "open air" akci. Součástí programu byla krátká konferenční část s panelovou diskusí a dvěma přednáškami, jako na každém Dnu s Fleetem se však především testovaly přistavené automobily. A těch bylo bezmála osmdesát.
Prudký nárůst nakažených nemocí COVID-19 nahlášený pouhý den před akcí se sice projevil na nižší účasti hostů, i tak bylo nakonec zaregistrováno celkem 176 účastníků jak z řad zástupců vozových parků, tak komerčních partnerů. Z původně přihlášených 192 hostů jich nakonec dorazilo 93. Většina omluvenek, která v průběhu středy dorazila, měla stejný důvod: obavy z šíření nákazy COVID-19 v Praze, či zákaz služebních cest a účasti na hromadných akcích ze strany zaměstnavatele. Ti, kteří přijeli, ovšem rozhodně nelitovali. K dispozici měli 76 testovacích vozů osmnácti automobilových značek a vzhledem k hlavnímu tématu akce, kterým byla elektromobilita, se mohli seznámit s řadou modelů vybavených tímto druhem pohonu, případně získat informace o elektromobilitě jako takové, a to nejen na stáncích partnerů, ale také v rámci krátkého konferenčního programu, jehož součástí byla vedle dvou přednášek i panelová diskuse za účasti sedmi panelistů, konkrétně Kateřiny Vaněčkové (Renault Česká republika, a.s.), Ing. Martina Schneidera (Pražská energetika, a.s.), Ing. Miroslava Vejmana (Olife Energy, a.s.), Ing. Davida Nurkoviče (EUROWAG W.A.G – Payment Solutions, a.s.), Mgr. Jaroslava Kepky (Ministerstvo životního prostředí), Ing. Michala Nykla (ŠKODA AUTO a.s.) a Ing. Milana Pavlíčka (CV TECH, s.r.o.).
V rámci diskuse zazněla řada informací jak o samotné technice, tak o plánech na podporu elektromobility, managementu dobíjení elektrických vozidel nebo budování dobíjecí infrastruktury. Miroslav Vejman ze společnosti Olife Energy, specialista na lithiové baterie, například vysvětlil, jak je to s životností baterií v elektromobilech: „Z praxe již víme, že se v případě elektromobilů po ujetí prvních sta tisíc kilometrů kapacita sníží asi o tři až čtyři procenta a toto tempo je i v následujících statisících. Celkem se tedy dostane baterie po nějakých 300 000 kilometrech na kapacitu okolo 90 až 92 procent. Obecně se tedy dá říci, že baterie auto jako takové technicky a možná i morálně přežije a následně může ještě další léta sloužit například coby stacionární úložiště. Obavy z výrazného poklesu dnešních baterií na bázi lithia jsou tedy bezpředmětné.“ Hovořilo se také o dobíjení a možnostech plateb, neboť současný trh je stále velmi roztříštěný. „Náš systém, který stále zdokonalujeme, umožní uživateli elektromobilu dobíjet svůj vůz na většině veřejných stanic, aniž by si musel dělat izolovaně smlouvy s různými dodavateli, zároveň umožňuje detailní fleet managment elektromobilů, a to i z hlediska stavu areálových dobíjecích stanic,“ uvedl David Nurkovič ze splečnosti EUROWAG – W.A.G. Payment Solutions.
Martin Schneider z Pražské energetiky mimo jiné na grafu ilustroval, jaký je průběh denní spotřeby elektřiny. Vyplynula z toho další zajímavá informace, v tomto případě popření často opakované nepravdy o nutnosti výstavby dalších jaderných elektráren pouze pro elektromobilitu. Rezervy ve výrobě elektřiny jsou u nás i nadále značné, právě dobíjení elektromobilů v době nízké spotřeby (v průměru mezi 20:00 až 05:30) by je mohlo využívat. Michal Nykl za Škodu Auto a Kateřina Vaněčková z Renaultu zase nastínili další směřování nabídky obou značek. Oba zdůraznili, že doba plné elektrifikace je značně vzdálená a obě značky se hodlají navzdory rozšiřování nabídky elektrifikovaných vozů nadále věnovat také vývoji a výrobě konvenčních pohonů. Milan Pavlíček se pak podělil o zkušenosti v oblasti lehkých užitkových elektromobilů, které dnes představují asi nejsmysluplnější využití elektropohonu v automobilovém provozu, a to zejména v rámci komunálních služeb nebo při využití jako „Last Mile Delivery“ řešení.
Pražský Den s Fleetem se konal pod širým nebem, a tedy s minimalizovanými riziky vzhledem k sílícímu tempu nákazy COVID-19. Organizátor navíc vybavoval každého účastníka rouškou pro případné využití při společných testovacích jízdách a připravil na několika místech v areálu také bezoplachovou desinfekci. Také rozmístění židlí v konferenčním stanu bylo upraveno tak, aby byly zachovány dostatečné rozestupy. Pořadatel zkrátka udělal vše pro to, aby akce proběhla bezpečně, a přitom byla zároveň dostatečně komfortní a zajímavá. A to se povedlo. Zmíněných „93 statečných“ si jediný letošní Den s Fleetem užilo.
Děkujeme partnerům akce