iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Do testovací kampaně plug-in hybridních modelů se zapojilo 12 společností
BMW Group neusíná na vavřínech. Ohleduplnost vůči životnímu prostředí a závazek dalším generacím bere vážně, a proto řidičům nabízí elektrifikované, nebo plně elektrické vozy. Právě ty jsou pro korporátní zákazníky ideální. Většina firem totiž uhlíkovou stopu své flotily řeší velmi svědomitě.
Těmto uvědomělým společnostem vyšla BMW Group vstříc a nabídla jim zapojení do testovací kampaně plug-in hybridních a plně elektrických vozů s názvem Going Green by BMW Group.
Cíl kampaně byl jasný: umožnit zaměstnancům firem vyzkoušet si charakteristické vlastnosti elektrických i plug-in hybridních modelů, vyznačujících se velmi efektivním využitím energie. K dispozici měli čistě elektrická BMW i3, BMW, iX3 a MINI Cooper SE nebo plug-in hybridní modely BMW řady 3, řady 5, řady 7, X3, X5 a MINI Cooper SE Countryman.
Právě hybridní vozy představují rozumné kompromisní řešení, protože kombinují spalovací motor a elektrický pohon. V tomto kombinovaném provozu tak nejen sníží spotřebu, ale vůz má výrazně nižší lokální emise. Kromě toho se řidiči nemusejí bát, že by jim během jízdy došla šťáva – mohou totiž kdykoliv pohodlně natankovat.
Možnost ověřit si výhody efektivní elektromobility mělo v rámci kampaně dvanáct českých společností, mezi které patřila například Alza, Lego, Nutrend, O2, Philip Morris, Rockaway Capital, Orlimex CZ, či Packeta Group. Těmto a dalším společnostem BMW Group zapůjčila celkem 17 vozů různých modelových řad BMW a MINI s elektrickými a plug-in hybridními pohony. Zaměstnanci firem tak absolvovali téměř 200 testovacích jízd, během kterých si mohli na vlastní kůži vyzkoušet vlastnosti těchto vozidel a jejich nízkou spotřebu paliva, tedy i menší množství produkovaných emisí CO2. Flotila testovacích vozů v rámci projektu Going Green by BMW Group urazila více než 70 000 kilometrů.
Spokojenost zaměstnanců s testovacími jízdami potvrzuje i Sergej Pavlovec, generální ředitel firmy ORLIMEX CZ, která je v současné době největším dovozcem březové překližky do celé Evropy.
„V současné době má naše firma ve flotile přes čtyřicet aut, každé má roční nájezd kolem 30 000 kilometrů. Pečlivě však sledujeme elektrifikaci automobilového průmyslu a chceme držet krok s progresem, a proto už jsme před několika lety začali testovat vozy s alternativním pohonem. Mým prvním čistě elektrickým autem se na pár týdnů stalo BMW i3, které už v roce 2014 ukázalo spoustu předností elektrického pohonu,“ popisuje Sergej Pavlovec svou zkušenost. Akci Going Green@Work od BMW tedy velmi uvítal.
„Akce se zúčastnilo téměř třicet zaměstnanců firmy. Naprostá většina svou zkušenost hodnotila kladně. Za hlavní přínos považujeme to, že při testování se jasně ukázaly silné a slabé stránky obou variant pohonu. U zaměstnanců také výrazně zmizel strach ze složitého nabíjení nebo strach, že je auto někde nechá v polovině cesty. Při nákupu dalších vozů do naší firemní flotily budeme rozhodně elektrický nebo hybridní pohon zvažovat,“ dodává ředitel firmy ORLIMEX CZ.
Jako jedno ze slabších míst plně elektrických aut vnímá fakt, že v menších městech není zatím příliš vysoká hustota dobíjecích stanic, ačkoliv třeba v Praze se v tomto ohledu situace stále zlepšuje. „Doufám však, že rozvoj elektrických aut bude doprovázen i rostoucí sítí dobíjecích stanic, vždyť jedno nemůže existovat bez druhého,“ věří Sergej Pavlovec.
A o jaký specifický zážitek z akce Going Green by BMW Group by se rád podělil? „Musím říct, že o některá testovací auta mezi zaměstnanci vypukla doslova rvačka, a proto nejzajímavějším momentem pro mě bylo je spravedlivě rozdělit mezi zájemce. Během samotného testovacího týdne se pak ve všech firemních chatech spíš než práce probíraly kilowatty, dobíjecí kabely nebo překvapení chodců z tichého rozjezdu auta,“ zmiňuje ředitel.
KOMERČNÍ SDĚLENÍ