iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Dříteč je dobrá značka
Letošní setkání fleetových manažerů v obci Dříteč pod Kunětickou horou na Pardubicku potvrdilo, že tím nejlepším receptem na vybudování kvalitní značky je tradice. Pardubický Den s Fleetem, který tu v Golf & Spa Resortu Kunětická hora pořádal časopis FLEET firemní automobily již pošesté, se stává mezi fleetovými manažery i jejich dodavateli téměř ikonou. Čtvrté kolo Tour de Fleet 2015 se po všech stránkách vydařilo.
Na dlouhý seznam zástupců českých fleetových firem, kteří na některý z letošních Dnů s Fleetem již zavítali, přibylo dalších 250 jmen, kteří tvořili převážnou část z celkových 430 hostů akce. Protipólem fleetových operátorů byli dodavatelé z různých sfér dodavatelského spektra, takže Den s Fleetem byl jako vždy perfektní obchodní platformou.
Více než 120 osobních a lehkých užitkových vozů připravených k osobnímu otestování představovalo vozový park hodný kvalitního autosalonu. Dopolední čas patřil jako již tradičně především členům manažerské poroty ankety o Hankook Firemní auto roku 2015, kteří se zaměřili na vozy označené nominační nálepkou. Z nich vzejdou přibližně za pět týdnů vozy pyšnící se titulem Hankook Firemní auto roku.
V konferenční části akce zaznělo mnoho zajímavých prezentací na různá témata fleet managementu. Značku Škoda Auto jako předního partnera českých firem při řešení firemní mobility představili Ondřej Pospíšil a Ondřej Všianský. Zaměřili se na modely Škoda Fabia, Škoda Octavia G-Tec a novou Škodu Superb, které jsou z hlediska fleetových prodejů automobilky v současnosti klíčové. Avizovali též zahájení prodeje verze kombi modelu Superb od 19. září tohoto roku. Fabia jako nový etalon užitné hodnoty ve své třídě, Octavia G-Tec s palivovými náklady 1 Kč/km a emisemi 94 g/km a nový Superb jako „sen českých manažerů“ v oblasti firemních automobilů – to jsou jen některé přívlastky současné „fleetové“ modelové řady mladoboleslavské automobilky. V duchu hesla, že je lépe jednou vidět než třikrát slyšet, si pak hosté mohli ověřit všechny informace na stánku automobilky, ale především za volanty bohaté škály vozů, které Škoda přivezla k testování.
Jméno Škoda mnohokrát zaznělo i v přednášce Marka Klozy ze společnosti RWE Energo, který jménem největšího výrobce a prodejce stlačeného zemního plynu CNG rozebral současnou situaci v tomto sektoru na trhu ČR. Tuzemský trh označil za výrazně růstový s dvojcifernými tempy růstu, o čemž svědčí i více než dvojnásobný počet plnicích stanic CNG ve srovnání s minulým rokem. Letos jich mají motoristé k dispozici již 93 a další jsou ve výstavbě. Marek Kloza nastínil i komfort, který uživatelům CNG společnost nabízí, např. možnost využití čipových karet či měsíční splatnost výdajů za palivo. Vyjádřil uspokojení nad rozšiřující se nabídkou vozů s pohonem na CNG včetně těch, které s touto variantou již sjíždějí z výrobních linek.
Marek Píchal představil značku Ford jako tradičně silného fleetového dodavatele na českém trhu a kromě pestré škály vozů, které s sebou automobilka přivezla, nalákal i na nový Ford Mustang, který si šlo za přítomnosti zkušeného instruktora na sedadle spolujezdce osobně vyzkoušet. Pokud se hovoří o Fordu ve vztahu k fleetům, na mysl přichází kompletní řady modelů Fiesta, Focus a Mondeo, ale třeba i ikonický pick-up Ford Ranger, který přichází ve vylepšené verzi modelového roku 2015. S uvedením nového Mondea v minulém roce Ford představil i jeho hybridní verzi, která při výkonu 140 kW dosahuje v městském provozu spotřeby 2,8 – 3,2 l/100 km a 4,2 – 5,0 l benzínu mimo město. Marek Píchal též upozornil na nové SUV pod názvem Edge. Na závěr pozval hosty nejen k návštěvě stánku, ale i nových showroomů Ford Store, jehož první exemplář vyrostl právě v Pardubicích.
Značka Toyota je synonymem hospodárnosti a spolehlivosti, tedy atributů, které jsou v seznamu priorit fleet manažerů na jednom z čelných míst. V posledním průzkumu spokojenosti JD Power figuruje model Toyota Avensis na prvním místě a je nanejvýš pravděpodobné, že i nejnovější generace tohoto modelu v segmentu D půjde stejnou cestou. Petr Zima vyjmenoval a přiblížil dlouhý seznam technologií, které se v nabídce vozů Toyota dostávají stále častěji z kolonky „za příplatek“ do základní výbavy. Mezi takové položky patří např. bezpečnostní paket Toyota Safety Sense. Prémiové prvky obsahuje i další nový model – Toyota Auris – která nabízí i dvě nové pohonné jednotky a vylepšený hybridní systém. Momentálně třetí generace hybridů se uplatňuje v šesti modelech vozů Toyota a stejném počtu modelů značky Lexus.
Cenné rady pro fleet manažery, kteří řeší otázky monitoringu pohybu vozidel a jejich zabezpečení, přivezl Petr Růžička ze společnosti Jablotron Alarms. A nakonec Robert Korál z Dopravní akademie zaujal všechny přítomné přednáškou o dopravních přestupcích, jejich řešení a odpovědnosti řidiče a provozovatele vozidla. Jeho přednáška vyvolala živou diskuzi.
V odpoledních hodinách byl ještě na programu workshop společnosti CAR4WAY na téma firemní carsharing.
Následný program Tour de Fleet 2015 zahrnuje Den s Fleetem v Starém Městě u Uherského Hradiště (1. října) a celá akce pak vyvrcholí konferencí Fleet Festival Praha s vyhlášením výsledků anket ALD Automotive Fleet Awards a Hankook Firemní auto roku 2015.
I veřejnost může hlasovat o nejoblíbenější Firemní auta roku ve speciální kategorii na internetu, a to na adrese www.firemniautoroku.cz
Firmy mohou též bezplatně nominovat své produkty a služby do ankety ALD Automotive Fleet Awards pomocí formuláře na adrese www.fleetawards.cz
Příští akce:
Den s Fleetem Staré Město u Uh. Hradiště
Celostátní setkání manažerů pro pořizování a správu vozových parků a dodavatelů odvětví
Datum konání: 1. října 2015
Program od 9:30, registrace od 8:30
REC Group, kongresové centrum
Brněnská 1372
Staré Město u Uherského Hradiště
www.recgroup.cz/kongresove-centrum