iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Generální finanční ředitelství nakoupí 53 aut. Zakázka je ušita na míru Škodovce.
Generální finanční ředitelství České republiky vypsalo nadlimitní veřejnou zakázku na dodávku 53 nových osobních automobilů v odhadované ceně 16,1 milionu korun bez DPH. Podle zadání se bude jednat o kombíky a liftbacky segmentů B a C a všechny tři...
Generální finanční ředitelství České republiky vypsalo nadlimitní veřejnou zakázku na dodávku 53 nových osobních automobilů v odhadované ceně 16,1 milionu korun bez DPH. Podle zadání se bude jednat o kombíky a liftbacky segmentů B a C a všechny tři definované kategorie automobilů musí být jedné tovární značky.
Celková předpokládaná hodnota zakázky bez DPH je 16 100 000 Kč, to znamená v průměru 303 774 Kč na vozidlo (367 566 Kč vč. DPH). Jediným kritériem pro vyhodnocení nabídek je pouze nabídková cena. Požadavek na vyčíslení provozních nákladů (TCO) v dokumentaci obsažen není.
Generální finanční ředitelství požaduje u 25 vozidel označených interně jako „kategorie A“ minimální délku karoserie 4200 mm, min. šířku bez zpětných zrcátek 1600 mm a min. základní objem zavazadlového prostoru 400 l. K pohonu má sloužit zážehový agregát (spalující benzín) o minimálním objemu 1300 cm3, jehož maximální výkon je alespoň 61 kW a maximální točivý moment alespoň 120 N.m. O plnění agregátu není v zadávací dokumentaci zmínka. Agregát má mít kombinovanou spotřebu maximálně 7 l/100 km a emise CO2 maximálně 155 g/km. Tento požadavek tedy snižuje maximum spotřeby na 6,65 l/100 km, neboť při spálení 7 l benzínu se uvolní 164 g CO2. S délkou rozvoru si nemusí dělat zájemce o zakázku starosti, neboť zadavatel požaduje velmi skromnou hodnotu 55 procent z délky vozu, což u auta dlouhého 4200 mm činí jen 2310 mm. Tomuto zadání vyhoví několik vozů nižší střední třídy, ale vejde se do něj například i Fabia Combi 1.4 16V 63 kW nebo SEAT Ibiza ST se stejným agregátem.
Dvacítka vozů „kategorie B“ má mít minimální délku karoserie 4500 mm, min. šířku bez zpětných zrcátek 1700 mm a min. základní objem zavazadlového prostoru 450 l. K pohonu má sloužit vznětový agregát o minimálním objemu 1500 cm3, jehož maximální výkon je alespoň 70 kW a maximální točivý moment alespoň 220 N.m. Agregát má mít kombinovanou spotřebu maximálně 6 l/100 km a emise CO2 maximálně 130 g/km. Tento požadavek tedy snižuje maximum spotřeby na 4,85 l/100 km, neboť při spálení 6 l motorové nafty se uvolní 161 g CO2. Požadavek na délku rozvoru je opět „odbyt“ hodnotou 55 procent z délky vozu, což u auta dlouhého 4500 mm činí jen 2475 mm. Tomuto zadání vyhoví řada vozů nižší střední i střední třídy. Vozy střední třídy by však byly handicapovány cenou, která je pro výběr vítěze rozhodující. Víceméně shodné parametry jsou požadovány také pro osm vozů „kategorie C“, které se liší od kategorie B karoserií sedan s výklopnou zadní stěnou, tedy v provedení „liftback“. Pouze objem zavazadlového prostoru je požadován minimálně 400 l. Liftbacků je ovšem na trhu minimum, toto omezení tedy jasně favorizuje Škodu Octavii případně Rapid, jedinou alternativou je SEAT Toledo.
Zajímavostí je, že není nijak specifikován požadavek na typ převodovky či počet převodových stupňů. Zadání neřeší ani řadu dalších důležitých technických či ekonomických aspektů, namísto toho ale upřesňuje například to, že auta mají mít dvě nápravy... Technické restrikce v zadání brání mnoha automobilovým značkám v přístupu do soutěže. Bez požadavku na osm aut ve verzi „liftback“ by jich mohlo soutěžit se svými nabídkami minimálně osm, kvůli němu se výběr v podstatě zužuje na koncern Volkswagen Group a jeho značky Škoda a SEAT. Dodavatelé těchto vozů mohou podávat nabídky až do 25. 4. 2013, kdy se budou v 10:00 otevírat obálky.