iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Jako první má novou Škodu Superb k dispozici prezident České republiky
Prezident České republiky Miloš Zeman se stal prvním uživatelem nové Škody Superb třetí generace. Na Pražském hradě převzal vlajkovou loď mladoboleslavské automobilky v černé perleťové barvě Magic, nejvyšším stupni výbavy Laurin & Klement.
Novou prezidentskou limuzínu pohání nejvýkonnější motor v nabídce, přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o maximálním výkonu 206 kW, který přes automatickou dvouspojkovou převodovku DSG pohání všechna kola. Interiér je čalouněn hnědou kůží. Jedná se o zcela sériové provedení, které se od běžně prodávaného liší pouze držáky prezidentské standarty. Na přání ochranné služby Policie ČR byl vůz dále dovybaven skrytým výstražným zařízením, majákem a vysílačkou. Díky použití nejmodernějších technologií a posledních trendů v oblasti infotainmentu je osádce umožněno využívat například vysokorychlostního internetového připojení během jízdy. O jízdní komfort se stará adaptivní podvozek DCC, kterým je nový Superb vybaven jako první vůz značky Škoda v historii.
„Nová Škoda Superb je automobilem, který zvládne uspokojit široké spektrum potřeb různých cílových skupin od rodin, přes podnikatele, manažery, státní sféru až po náročné požadavky čelních představitelů našeho státu,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika a dodává: „Superb je na tvrdý konkurenční boj připraven lépe než kdy předtím a pevně věřím v jeho úspěch nejen na našem trhu.“
Již v roce 1926 využíval první prezident Československé republiky Tomáš Garrigue Masaryk exkluzivní automobil Škoda Hispano Suiza. Tento luxusní vůz světového věhlasu poháněl šestiválcový motor, který produkoval na tehdejší dobu úctyhodný výkon 100 koňských sil. Označení Superb se u vozů Škoda objevilo poprvé v roce 1934 a bylo určeno pro reprezentativní modely se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Ke znovupoužití slavného jména, symbolizujícího reprezentativní eleganci a luxus, došlo v roce 2001, kdy spatřila světlo světa první novodobá generace, jejíž následovník byl představen v roce 2008. Od té doby se prodalo po celém světě více než 750 000 kusů této modelové řady.