iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Kurýr Taxi buduje hybridní fleet
Společnost Kurýr Taxi dnes společně s dalšími partnery představila svůj nový projekt, kterým jsou ekologické vozy taxislužby Toyota Auris Hybrid Touring Sports. Jedním z klíčových partnerů je společnost upTaxi, která zajišťuje pro Kurýr Taxi elektronický systém rezervací, objednávek a dalších nadstavbových služeb. Zatím 20 automobilů v červenobílém zbarvení dodala společnost Toyota Louwman a jsou financovány LeasePlanem v režimu full service operativního leasingu.
Kurýr Taxi je společností, která se u nás jako první zbavila klasického dispečinku využívajícího analogové vysílačky a první, která nabídla svým klientům věrnostní karty. Stojí také za provozováním prémiové taxislužby Tick-Tack společnosti Student Agency a nyní je součástí pilotního provozu aplikace upTaxi. Ta na rozdíl od jiných agregátorů, Jako jsou Uber, mytaxi nebo Hail zachovává služby dispečinku, který v současné době buduje tak, aby mohla nabídnout zákazníkům plnou funkčnost svého systému. Jeho výhodnost pro zákazníka není založena na slevách, které jsou získávány snižováním marží samotných řidičů taxislužby, ale na systému bonusových výhod. Určitým vzorem je bonusový systém aerolinek. „S trochou nadsázky by se dalo říci, že upTaxi je jakýsi slevomat na kolech. Klient získá za své jízdné vouchery na různé služby, přičemž například za útratu ve výši 200 Kč může získat voucher na hodnotu sto i více korun,“ říká Jan Urban se společnosti upTaxi.
Vozy využívající v rámci pilotního provozu aplikaci upTaxi dodala společnost Toyota Louwman ve spolupráci s LeasePlanem, který je financuje. Jak uvedl Vladan Jesenský, obchodní ředitel LeasePlanu, vozy jsou v plně uzavřené kalkulaci na 27 měsíců. Krátká doba pronájmu je dána vysokáými ročními kilometrovými proběhy vozidel Taxi. Podle Pavla Nitry ze společnosti Kurýr Taxi ujedou měsíčně mezi sedmi až osmi tisíci kilometry a kalkulace operativního leasingu je tedy nastavena na 80 000 km ročně a 180 000 km celkově za dva a čtvrt roku. „Chtěli jsme, aby měla tato auta ještě solidní zůstatkovou hodnotu,“ komentoval Vladan Jesenský výpočet s tím, že cílem bylo vozy ukončit v okamžiku, kdy ještě mají solidní zůstatkovou hodnotu. To, spolu s příznivou vstupní cenou, která je dílem společnosti Toyota Louwman a importéra vozů Toyota, vytvořilo základ pro nízké měsíční splátky na nové vozy.
Hybridní Fleet společnosti Kurýr Taxi by se měl ze současných dvaceti vozů do konce roku rozrůst minimálně na padesát a přispět k další kultivaci prostředí pražské Taxislužby.