iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Londýnští policisté jedou díky Toyotě ve vodíku
Londýnská Metropolitní policie spojila síly s japonskou automobilkou Toyota a bude při své službě využívat vodíkové vozy Mirai. Tento počin umožnil grant iniciativy Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking, díky němuž bylo metropolitní policii dodáno prvních jedenáct aut.
Vozy Mirai budou dovybaveny tak, aby mohly sloužit jako označená i neoznačená služební vozidla policie k dennímu policejnímu využití. Zatímco automobilky vyvíjejí elektromobily, aby se vyhnuly možným pokutám za neplnění evropských emisních cílů CO2, vodík představuje nejbližší bezemisní alternativu pro benzínová i naftová vozidla, neboť nabízí přibližně stejnou dobu tankování paliva a dojezd, přičemž jediným vedlejším produktem jeho spalování je voda. Používáním vozidel Mirai chce Metropolitní policie přispět k naplňování strategie čistého ovzduší, nastolené londýnským primátorem.
Mirai bude v hlavním městě Velké Británie využívat pět vodíkových čerpacích stanic, jejich počet bude narůstat díky probíhajícím investicím do infrastruktury. Na jedno natankování ujede Mirai přibližně 500 kilometrů. „Jsou to naše první bezemisní služební vozidla, což pro nás znamená zajímavý posun. Metropolitní policie společně s primátorem města usiluje o maximálně ekologický přístup, a to znamená používání flotily šetrné k životnímu prostředí. Koncem roku 2015 jsme hledali způsob, jak nahradit naše stávající vozidla hybridními modely a elektromobily, ale zkoumali jsme i další nové technologie, kam patří i vodík,“ říká velitel londýnské metropolitní policie.
Jde o společný projekt výzkumného a vývojového programu Horizon 2020 Evropské unie, programu Hydrogen Europe a Nové evropské výzkumné skupiny pro palivové články a energie. Cílem je ukázat, že vozidla poháněná vodíkem mají na evropských cestách své místo.
Pokud by se chtěla londýnským příkladem inspirovat například Městská policie hl. m. Prahy, neuspěla by, neboť Toyota tento model u nás nemá v nabídce, což je vzhledem k neexistující infrastruktuře logické. Do osmi let by u nás mělo vzniknout podle ministerstva dopravy dvanáct těchto stanic. V sousedním Německu je jich v současnosti 50. Zatím prodala Toyota celosvětově necelých 5000 těchto unikátních elektromobilů.