iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Ministerstvo pro místní rozvoj vybírá auta a vymínilo si minimálně šestiválec 3,5 l
Ministerstvo pro místní rozvoj vypsalo veřejnou zakázku na dodání pěti vozidel střední a pěti vozidel vyšší střední třídy. V poměrně jednoduché zadávací dokumentaci, která se více zabývá výbavou než technickými parametry a dalšími důležitými...
Ministerstvo pro místní rozvoj vypsalo veřejnou zakázku na dodání pěti vozidel střední a pěti vozidel vyšší střední třídy. V poměrně jednoduché zadávací dokumentaci, která se více zabývá výbavou než technickými parametry a dalšími důležitými aspekty, zaujme u vozidel kategorie B, jak jsou v zadání uvedeny vozy „vyšší střední třídy“, fakt, že zadavatel trvá na zážehovém šestiválcovém motoru o objemu minimálně 3450 cm3, když výkonovým minimem je 160 kW.
Proč asi ministertvo požaduje tak velký pracovní objem motoru, když má relativně skromné požadavky na výkon? Dnešní moderní šestiválvce mají objem okolo tří litrů, vyšší objemy jsou vlastní spíše osmiválcům. Jednou z archaických výjimek je agregát 3,6 FSI, který najdeme u Volkswagenu Passat nebo Škody Superb (výhradně s pohonem všech kol). Zdánlivě nesmyslný požadavek má tedy jasný cíl...
Poněkud komicky působí v souvislosti s uvedeným megalomanstvím minimální požadovaný rozvor pouze 2700 mm (tedy hodnota, které dnes téměř dosahují i vozy nižší střední třídy) a udávání minimálního rozchodu přední a zadní nápravy 1500 mm (z jakého důvodu se v zadání takový parametr vůbec objevuje, je záhadou, kterou by zřejmě byl schopen osvětlit pouze příslušný úředník ministerstva...).
U vozů střední třídy je ministerstvo výrazně skromnější: požaduje čtyřválec 1550 cm3 s výkonem alepsoň 70 kW, musí se ale jednat o vznětový agregát. Minimální rozvor činí podměrečných 1550 mm.
Očekávaná hodnota zakázky bez DPH činí 4 150 000 Kč, tedy v průměru 415 000 Kč bez DPH za automobil, což je vzhledem k požadavkům na vozy kategorie B cena velmi nízká.