iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Nová Octavia - jak ji vnímají manažeři?
Automobilka Škoda pojala modernizaci svého nejúspěšnějšího modelu velmi důkladně. Výrazně změnila vzhled přídě, pozměnila nabídku motorů, přidala nové asistenční i multimediální systémy, výbavové prvky a další technická a optická vylepšení, díky kterým se Octavia posouvá z hlediska komfortu a kvality zase o něco dál.
I když se možná nejedná z uživatelského hlediska o nejzásadnější změnu, je středobodem pozornosti především rozdělení předních světel, čímž vzniká „čtyřoká“ příď. Podle produktového manažera Františka Drábka šlo automobilce přesně o tento efekt. „V dnešní době je nutné, aby se o produktu mluvilo. A nemusí jít při tom pouze o pozitivní reakce, důležité je zaujmout, vyvolat diskusi a toho lze nejlépe dosáhnout designem, který sice zůstává estetický, ale zároveň názory veřejnosti polarizuje, čímž diskusi a s ní i zájem o produkt vyvolává.“ Rozdělení světlometů je sice jen designovým prvkem, protože ve skutečnosti se jedná o jeden modul, který je pouze opticky zvnějšku rozdělen příčkou vybíhající z nárazníku, svůj účel však evidentně plní. A jak vnímají tuto změnu manažeři?
Vladimír Havelka
Fleet Manager, Česká zbrojovka, a.s.
Je pravdou, že facelift Octavie znám zatím jen z fotografií, ale podle toho, jaká se v souvislosti s tím vede diskuze, tato změna jistě svůj účel splnila: O faceliftu Octavie se mluví! Nemohu si odpustit vzpomenout podobných vášní kolem kulatých světlometů na první řadě vozidel Škoda Yeti. Vždy mne potěší, když Škoda trochu experimentuje a vybočí z řady uhlazených koncernových vozidel. Věřím, že tento kontroverzní krok, jak ho sama automobilka nazývá, je krok správným směrem. Jen bych možná toto vylepšení, z již tak povedené Octavie, dopřál pro mne designovému zklamání v podobě Rapidu. Tady se ale obávám, že jen facelift nepomůže...
Jiří Chaloupecký
Manažer distribuce a prodejen, Thuasne CR s.r.o.
Mně osobně se nová tvář Octavie moc líbí. Myslím, že Škoda vykročila správným směrem a přeji jí, aby takto pokračovala dál. Stávající flotila vozidel Škoda má totiž dle mého názoru navlečenou jednotnou uniformu šedivosti a nevýraznosti automobilového designu. Když jedete a v zrcátku za sebou uvidíte Škodu, nepoznáte, o který se jedná model, jestli je to Rapid, Octavia nebo Superb. Ta uniformita konec konců platí pro celý koncern Volkswagen a Škoda se pohybuje přesně podle jeho zadání. Tedy hlavně žádná extravagance, nebo výrazná odlišnost... Vše musí být uhlazené a nevýrazné. Svým způsobem jsou ta auta hezká, ale příšerně nudná. Opravdu krásná auta se v Německu snaží dělat snad pouze Opel. Celý koncern Volkswagen ke všemu začíná ztrácet punc dokonalosti, pečlivosti a vzorné propracovanosti svých vozů, které nepotřebují drahý servis a vydrží najezdit bez poruch tisíce kilometrů. Volkswagen, to byla jistota kvalitního vozu, který je sice dražší, ale spolehlivý, s vynikající výbavou. Škoda se po vstupu do koncernu s hrdostí přidala k tomuto trendu. Nyní jsou na trhu za stejné peníze hezčí vozidla s lepší výbavou a větší zárukou. Dnes jsem seděl v novém VW Crafter, neboť hodláme koupit nový užitkový vůz do firmy. Auto za 720 000 Kč nemá na volantu kromě klaksonu vůbec nic. Ford Transit má za stejné peníze multifunkční volant jako v Mondeu, tažné zařízení, mlhovky, CD a pod. Crafter má jen rádio... Takže abych to uzavřel: Nová Škoda Octavia skutečně vykročila ze slepého kruhu designu, kdy jediným výkřikem byly „promáčklé“ páté dveře. Moc jí to sluší, my ihned tři nové koupíme.
Filip Staněk
Správce vozového parku, Engie Services a.s.
Na tuto otázku mohu odpovědět, až novou Octavii uvidím na vlastní oči. Kodiaq na fotkách vypadal také trochu „otekle“, ale v reálu je na co se dívat...
Jan Smaržík
Quality Manager, Pro Tenax s.r.o.
Myslím, že typ této kontroverzní změny u vozu, jako je Octavia, představuje obrovské obchodní riziko. Mně osobně se nelíbí, ale jsem přesvědčen, že si tento model svoje zákazníky najde.
Aleš Nedvídek
Manažer pro investice, Technické služby města Liberce, a.s.
Ohledně nové Octavie jsem měl zprvu rozporuplné pocity. Mohu je srovnat s modelem Yetti s kulatými světly starších modelů. Na první pohled jsem si pomyslel: „Proč tak velká a kulatá“? Následně to bylo řešeno jinak. Naopak dlouho odsuzovaný Nissan Juke si takové řešení udržel a i po delší době je zajímavý. Ale to je model určený pro jinou skupinu zákazníků. Nová Octavia z pohledu na předek na mne působí dojmem méně robustního vozidla než před faceliftem, ale nemohu říci, že by to bylo špatně. Naopak. Zmenšením hlavních světel i v souvislosti s mlhovkami a členěním nárazníku je to pro mě zlepšení.
Petr Králíček
Supervisor Fleet Services CZ & SK, Philip Morris ČR a.s.
Každá designová úprava stávajících vozidel je vnímána subjektivně, tedy různě, a tak tomu bude i v případě nové Octavie. V tomto případě jde podle mě o estetičtější změnu, než tomu bylo u faceliftu Octavie II. Já osobně považuji nový vzhled Octavie za zajímavý, ovšem znám jej zatím jenom z fotografií, přičemž reálný pohled na vozidlo může vyznít lépe. Škoda určitě ví, proč k této změně přikročila, pro mě je například pozitivní, že se tím Octavia odliší od nižší řady Rapid, která je při letmém pohledu s Octavií snadno zaměnitelná. Kromě toho se vůz opticky jeví širší než současný model, a toho si zájemci cení. Také vybočení ze současného trendu automobilek, že všechny modelové řady mají stejný výraz a liší se jen velikostí, se mi zdá chytré. Především si myslím, že ať vyústí diskuse v jakýkoliv závěr, prodejní úspěchy Octavie to neovlivní, protože se jedná o kvalitní a velmi dobrý vůz oceněný úspěchy i na náročných trzích západní Evropy.
Břetislav Šimeček
Ředitel, Moravia Stamping a.s.
Nelíbí se mi, na fotografiích to vypadá zvláštně. Rozdíl v hodnocení bude u klasických halogenů, něco jiného budou full led světlomety. Určitě se najdou lidé, kteří s tímto provedením budou spokojeni. Vzhled je vždy velmi subjektivní hodnocení. Jenže: Na autě je několik dalších změn, které vlastnosti vozu posouvají dopředu (zadní náprava, nový infotainment atd.). Vzhled bude jen jedno kritérium hodnocení, užitné a provozní vlastnosti druhé.
Martin Kovář
Generální ředitel, Jitona, a.s.
Mně se líbí, stejně, jako se mi líbilo „éčko“ Mercedesu. Je to jasné odlišení od Rapidu a Superbu. Reakce budou (či spíše už jsou) kontroverzní, stejně jako u předních světel Octavie II po faceliftu. Na rozdíl od unifikovaných tváří je svá, a proto jí fandím.
Petr Soukup
Services and Fleet Coordinator, TNT Express Worldwide, spol. s r.o.
Těším se, až uvidím novou octavii na živo a udělám si vlastní představu. Vzhledem k diskusím s dealery se nejspíš jedná o chytrý tah automobilky, hlavně vzhledem ke změnám složení akčních paketů. Osobně si myslím, že v nižších stupních výbavy nebude tento facelift příliš hezký, ovšem ve full led systému asi nebude vypadat vůbec zle.
Kamil Navrátil
Facility Services Coordinator, AHOLD Czech Republic, a.s.
V naší společnosti se na facelift Octavie III se čtyřmi světly vpředu těšíme, i když je to jenom image a světla jsou vlastně dvě, jenom rozdělená opticky. Mně osobně se to líbí, u našich řidičů je to 50 na 50, ale tento facelift není jenom o předních světlech, i když na pohled je to největší změna, která tady dlouho nebyla. Nová Octavie dostala daleko lepší výbavu za trochu vyšší cenu, což je dle mého správný krok. Od výbavy Style má v základu LED přední světlomety, nová zadní LED světla a mnoho dalších doplňků, které dříve vůbec neměla. Věříme, že tak bude lepší a bezpečnější než předchůdci, a už teď se těšíme na Octavii IV, která bude určitě zase o něco dále.