iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Nové géčko je moderní interpretací legendy, třída A zaujme umělou inteligencí
Prémiový segment možná čekají na našem trhu po silných letech o něco hubenější časy. U nás, ale i globálně dominuje v této oblasti Mercedes-Benz, který bude nebezpečí oslabení růstu prodejů čelit mimo jiné i zcela novými modely. Na toto téma jsme hovořili s Jiřím Šubrtem, který již dvanáct let působí v roli fleet manažera značky Mercedes-Benz pro osobní automobily.
Co nám v rozhovoru JIří Šubrt řekl? Například to, že se nadále potýká se situací, kdy si management pořídí třeba pět, nebo šest mercedesů a následně všem ostatním tuto značku ve firmě zakáže. "My bychom byli rádi, kdyby tomu bylo jinak a naše auta se dostávala také do nižších pater ve firemní hierarchii. A už se nám to leckde podařilo, zejména díky nabídce kompaktních modelů. Mnohde je určující cena splátky leasingu, ne cena vozu a tam hrají v náš prospěch vysoké zůstatkové ceny našich aut."
Možná trochu překvapivě dnes Mercedes-Benz vidí svou příležitost u firem, které používají vozy značky Škoda. "Občas vnímám, že by firmy chtěly nabídnout svým zaměstnancům něco jiného, lepšího, atraktivnějšího. Možná to souvisí se současnou situací na trhu práce, kdy firmy přemýšlejí, co lidem nabídnout navíc, aby si je udržely, nebo přilákaly." A jak Jiří Šubrt říká, leckde se to již podařilo. "Z našeho pohledu je konkurencí, kterou můžeme postavit proti Octavii, například model CLA. Má sice menší zavazadelník, ale jinak jsou si ta auta rozměrově podobná."
O nové třídě A Hovoří JIří Šubrt jako io automobilu, který se stává IT nástrojem: "Tématem zde už není mechanická část, ale konektivita, infotainment... Auto umí s řidičem komunikovat a díky umělé inteligenci se dokonce dokáže učit, jak nejlépe vyhovět přáním své osádky. Na displeji se dokonce může zobrazovat vizualizace „přemýšlení“, třeba když systém vybírá, jakou restauraci doporučit. Nová třída A je ilustrací, kam se Mercedes -Benz posunul. Stále je osvědčeným komfortním a bezpečným automobilem pro tradiční skupiny zákazníků, ale současně umí nabídnout to nejlepší pro mladé a progresivní uživatele."
Za posun lze označit také novou generaci třídy G, která sice zvenku zůstává sama sebou, nicméně z technického hlediska, provedení interiéru a palubních systémů je zcela jinde než dosavadní provedení. "Musím říci, že mě nové „géčko“ ze všech novinek zaujalo nejvíc. V automobilce byly velké debaty, co dál s modelem, který se bez větších změn v designu a konstrukci vyrábí už téměř čtyřicet let. Všichni se na něj coby na ikonu dlouho báli sáhnout, ale evidentně se na to dobře připravili. Je vidět, že chtěli ponechat podstatné a k tomu vylepšit, co bylo třeba. Podle mě se to povedlo znamenitě. Dokonce natolik, že pro běžného člověka, který nemá třídu G takzvaně nakoukanou, se vlastně nic nezměnilo. A to byl záměr."
Celý rozhovor o Mercedesu a jeho novinkách naleznete na stránkách prvního letošního vydání magazínu FLEET.