iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Pět otázek pro Vladimíra Vošického
Pět otázek na aktuální témata jsme poožili v rámci nové rubriky jako prvnímu Vladimíru Vošickému, Generálnímu řediteli společnosti Hyundai Motor CZ.
Nový model i30 se právě začíná prodávat, jeho ceny jsou o něco vyšší, než na jaké byli zvyklí zákazníci u dosavadní generace. Nejlevnější provedení nového hatchbacku má stejnou cenovku jako kombi stávající generace. Jaké důvody vedly k tomuto cenovému posunu, a co za peníze navíc zákazník dostane?
Nová generace modelu i30, startující nejprve v karosářské verzi liftback, nabízí nejenom oproti svému předchůdci, ale oproti zbytku segmentu (v České republice pracovně nazývaný segment Octavia) bezkonkurenčně nejbohatší řadu nejpokrokovějších bezpečnostních technologií, prémiový design exteriéru i interiéru, špičkové zpracování, bohatou výbavu a příkladné jízdní vlastnosti. To vše může zákazník nové i30, oproti ostatním konkurentům ve své třídě, za své peníze získat. Vždy samozřejmě propojené s pětiletou zárukou bez omezení, dokumentující špičkovou kvalitu vozů Hyundai.
Hyundai se v poslední době významně prosazuje ve fleetových obchodech, očekáváte, či přímo plánujete, že s novou i30, zejména po příchodu verze kombi na trh své fleetové prodeje ještě posílíte?
Ano, Hyundai je již dnes silnou dvojkou v prodeji českým firmám a díky nové i30 kombi tuto pozici ještě posílíme.
Nová modelová řada Ioniq sbírá ocenění a sklízí uznání. V současnosti se rozbíhá podpora pro vozy s elektrickým či hybridním pohonem pro obce a kraje. Chcete se díky tomu prosadit i v tomto segmentu? Je podle vás vyhlášená podpora (pro plug-in 200 000 Kč, elektromobil 220 000 Kč) dostatečná, aby se tato auta obcím a krajům vyplatila? A vyplatila by se auta jako Ioniq s obdobnou podporou také firmám?
Myslíme si, že tato finanční podpora je jistě dobrým důvodem proč si Hyundai Ioniq pořídit. Stále ale zůstává nezodpovězená otázka rychlejšího a masovějšího rozšíření dobíjecích stanic.
Máte již k dispozici nějaká srovnání TCO například u elektrické verze modelu Ioniq a, dejme tomu, dieselové verze i40 nebo podobného vozu?
Zatím není možné takové srovnání smysluplně vytvořit. Segment elektrických vozů je v České republice stále v „předplenkovém“ období.
Jak jste spokojeni s reakcí trhu na užitkový H350? Nemám na mysli pouze zákazníky, ale také například firmy provádějící přestavby a nástavby, což je dnes velmi důležité pro úspěch užitkových modelů.
Je pro nás příjemné, že v produktových srovnáních H350 poráží i zavedené dlouhodobé ikony mezi užitkovými vozy. Toto je ostatně jev, na který jsme si zvykli u všech našich osobních modelů a každým dalším měsícem posilujeme podíl modelu H350 mezi středními dodávkami na českém trhu.