iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Philip Morris se zamyslí nad způsobem financování svých aut
Společnost Philip Morris patří k největším tabákovým výrobcům na světě a výrobní zázemí má také v České republice. Její vozový park má zhruba tři stovky aut, v drtivé většině osobních. Prakticky od začátku působení společnosti na našem trhu, tedy již pětadvacet let jej má na starosti Petr Králíček, jeden z „nestorů“ fleet managementu u nás.
Petr Králíček nemůže chybět v letošní porotě pro volbu firemních aut roku. Jak on sám své působení v ní vidí? „Účast v porotě je pro mě vítaným zpestřením běžné pracovní náplně fleet manažera. Rád se při této činnosti setkávám s kolegy z oboru, s dodavateli vozidel i souvisejících služeb. Je to i pro mě jako člověka starší generace s dlouhodobými zkušenostmi vždy zajímavé a pokaždé si najdu několik inspirativních podnětů k tomu, co by se u mě „doma“ v našem fleetu a fleetových službách dalo aplikovat. V neposlední řadě mě baví možnost vyzkoušet si zajímavá vozidla značek, které v našem fleetu nemáme zastoupena. I když testovací okruhy nejsou dost dlouhé na to, aby se daly ohodnotit jednotlivé vozy zcela komplexně, snažím se najít u každého z testovaných vozidel silné i slabé stránky. Musím říci, že to není v současné produkci moderních vozidel vždy úplně snadné. Především se tedy snažím se oprostit od emotivního pohledu na vozidlo, což nejde pokaždé tak lehce, a uplatnit stroze fleetové hledisko. A to je také dobrá zkušenost pro každého kdo se zabývá fleet managementem,“ říká Petr Králíček.
Petr Králíček o vozovém parku společnosti Phlip Morris
Pro letošní rok máme plánovanou obměnu několika desítek vozidel a již dnes víme, že se nebude jednat o rutinní proces. Chceme se v této souvislosti důkladně podívat na formu vlastnictví vozidel a opět analyzovat situaci na trhu operativního leasingu v porovnání s přímým nákupem vozidel. Každopádně, i v případě, že se rozhodneme pokračovat v nákupu aut do majetku, budeme čelit tlakům na úspory v oblasti investic, a tak budeme muset mnohem obezřetněji selektovat vozidla určená k obměně. Dále budeme rovněž pokračovat v testování několika hybridních vozidel a ke konci roku se rozhodneme, zda budeme jejich zastoupení v naši flotile rozšiřovat, či nikoliv.