iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Podle Auto Palace roste zájem o alternativní pohony
Podle společnosti Auto Palace, druhého největšího prodejce automobilů u nás, roste zájem o vozy na alternativní pohon. Nejúspěšnější značkou je v tomto ohledu Mitsubishi, které v meziročním srovnání navýšilo prodeje takových vozů o 25 procent. Nárůst ale zaznamenávají i značky Škoda (CNG), Volvo (plug-in hybridy) a Hyundai (elektromobil nebo hybrid). Většina vozů s alternativním pohonem míří k firemním zákazníkům.
Mitsubishi v současnosti nabízí alternativní pohon pro modely Outlander a ASX, Škoda pro modely Octavia a Citigo, Volvo pro XC90, S90, V90 a V60, Ford pro oblíbené Mondeo a Hyundai má od začátku roku v portfoliu elektromobil Ioniq. Prodejně nejúspěšnější jsou v současnosti Outlander od Mitsubishi a Škoda Octavia a Citigo. Například Škoda Octavia je pořizována zákazníky pro provoz taxislužby, Citigo pak jako firemní vůz pro rozvoz občerstvení. Neoblíbenější jsou stále ještě vozy na CNG, v jejichž prospěch hovoří rychlá návratnost investice.
„V loňském roce jsme velmi uvítali spuštění dotačního programu Ministerstva životního prostředí na nákup ekologických automobilů pro kraje a obce. Jde o dobrý krok, ze kterého mohou v případě úspěchu těžit i naši zákazníci,“ řekl Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace pro ČR a SR. „Z reakcí našich zákazníků jasně vyplývá, že pokud by i pro ně existovala možnost nákupu za zvýhodněných podmínek, nákup ekologického vozu by velmi reálně zvažovali,“ dodává Ralph Howie.