iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Zájem o ojeté hybridy roste
Podle údajů společnosti AAA Auto International se v letech 2012 – 2016 vyšplhal zájem o ojeté vozy s hybridním pohonem na dvanáctinásobek. Tři čtvrtiny vozů prodaných v roce 2016 nejsou starší tří let, polovinu ojetin tvoří auta s karoserií hatchback. Nejoblíbenější značkou se vloni stala jednoznačně Toyota, nejvyhledávanějším modelem pak Yaris.
„Zájem o hybridní vozy v našich autocentrech každoročně rapidně stoupá a během pěti let narostl dvanáctinásobně. Letos jsme již vyrovnali prodeje hybridů v roce 2015 a ve srovnání s loňskem jsme prodali o 73 procent více než loni za stejnou dobu,“ uvedl provozní ředitel AAA Auto Petr Vaněček
Čtyři z pěti prodaných vozů (77,7 %) nejsou starší tří let. Jedná se především o auta, která společnost nabízí pod značkou Mototechna, kde mohou klienti v nabídce najít zánovní vozy maximálního stáří pět let a s nájezdem maximálně 50 000 kilometrů. Zatímco vloni byla polovina prodaných vozů s hybridním pohonem za rok 2016 s karoserií hatchback, 19,4 % kombi a 13,9 % SUV, letos se zájem zákazníků značně liší. Nejvyhledávanější variantou jsou SUV (47 %), dále hatchback (26,3 %) a kombi (15,8 %).
Nejoblíbenější značkou u hybridů je jednoznačně Toyota. Ta v roce 2016 tvořila 66,7 % prodaných vozů. Prvenství potvrzuje japonský výrobce svým umístněním na dvou prvních příčkách nejprodávanějších modelů, které představují modely Yaris a Auris. S velkým odstupem obsadil co do značky druhou příčku Lexus (16,7 %), který je také součástí automobilky Toyota. Třetí pozici hájí Honda (8,3 %). Čtvrté a páté místo patří značkám Volvo a Kia.