iFLEET » Aktuality » Fleet manažer » Zájem o ojetiny s dieselem zvolna klesá
V letošním roce se meziročně zvýšil tržní podíl vozů poháněných zážehovými motory. Za období leden až červen 2016 jim patřilo 53,9 procenta trhu, letos je to za stejné období již 57,27 procenta. O necelé procento posílily také alternativní pohony. Tomuto trendu se začíná zvolna přizpůsobovat i trend ojetých vozidel, což je důležitá informace pro každého, kdo má na starosti nákup a remarketing firemních vozidel...
„Tento trend již delší dobu pozorujeme i v segmentu ojetých aut. Automobilky ve snaze snižovat emise vyrábí čím dál více aut s benzínovou motorizací. Ta se pak pochopitelně dostávají na trh s ojetinami, ale vždy je potřeba počítat s určitým zpožděním oproti trhu nových aut. My se jako lídr trhu snažíme přizpůsobit požadavkům zákazníků, proto je poměr mezi auty s benzínovými a dieselovými motory v naší nabídce jiný, než třeba v internetové inzerci, nebo u ostatních prodejců ojetin, a více tak odpovídá reálné poptávce,“ říká provozní ředitel AAA Auto Petr Vaněček.
Důvodů, proč čeští motoristé pomalu opouští dlouho oblíbené a preferované naftové motory je několik. Patří mezi ně vedle vyšší vstupní ceny také filtry pevných částic. I když se ceny za jejich opravy nebo výměny stále snižují, pořád se jedná o položku, kterou řada řidičů považuje za zbytečný výdaj. Částku, kterou by museli v budoucnu (a u ojetých vozidel se může jednat řádově jen o několik měsíců) vydat za opravu filtru, mnohdy raději investují do přestavby zážehového vozu na LPG. Situace se bude dále zhoršovat, až se v bazarech začnou ve větší míře objevovat vozidla s aditivovanými filtry NOx. Taková auta budou pro významnou část zájemců o ojetá vozidla neakceptovatelná, a to jednak z důvodu obav o finanční nákladnost oprav těchto systémů a také kvůli mnohdy nejasnému skutečnému kilometrovému proběhu vozidel, což skrývá nebezpečí časných problémů s těmito zařízeními. Zejména v kategorii malých a kompaktních vozidel se očekává téměř úplný odklon od dieselových agregátů a snižování zájmu o stávající ojeté vozy. Jak Petr Vaněček upozorňuje, diesely ale zůstávají populární u velkých rodinných aut a v kategorii SUV.