iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Across: První plug-in od Suzuki je upravená Toyota RAV4 Prime
Automobilky Toyota a Suzuki se vloni domluvily na úzké spolupráci, která zahrnuje i kapitálovou provázanost a také například hybridní systémy pohonu. Jak se ukazuje, myslí to vážně, neboť Suzuki představilo svou verzi modelu RAV4 Prime. Bude se jmenovat Across, což je název, který v minulosti automobilka používala pro svůj malý sportovní motocykl. Teď se tak bude jmenovat první plug-in hybrid značky.
Suzuki Across bude k dispozici jako PHEV, tedy plug-in hybrid a základní technické údaje jsou shodné s Toyotou RAV4 Prime. Vzhledové změny můžeme najít zejména na přídi vozu, která je oproti Toyotě kompletně přepracovaná. Jiný je nárazník či tvar světel, která jsou nápadně úzká a vytvářejí kontrast s obrovskou „tlamou“ šestiúhelníkové masky chladiče. Na zádi se naopak nezměnilo prakticky nic a totéž lze prohlásit také o interiéru. Převzatý je od Toyoty i multimediální systém. V Acrossu tak zákazník dostane de facto Toyotu RAV4 s odlišnou přídí, která se leckomu může zamlouvat více než originál.
Výkonný systém
Trakční baterie elektrické hnací větve má kapacitu 18,1 kWh, což je mezi PHEV jedna z nejvyšších hodnot vůbec. I díky tomu může středně velké SUV nabídnout elektrický dojezd podle údajů automobilky až 75 km a tato hodnota se jeví reálně, neboť odpovídá spotřebě zhruba 20 kWh/100 km (při započítání „nevyčerpatelné“ rezervy baterie okolo 3 kWh). Elektrický pohon zajišťuje primárně elektromotor o výkonu 134 kW a 270 Nm točivého momentu. Pro delší trasy je pak základem pohonu zážehový atmosférický motor o objemu 2,5 litru o výkonu 136 kW a 227 Nm. Pohon zadních kol je čistě elektrický, zajišťuje jej elektromotor 40 kW a 121 Nm. Trakční baterie si neustále zachovává rezervu pro jeho pohon, případně může energii dodávat přes generátor spalovací motor, takže je pohon všech kol k dispozici vždy, i s vybitou baterií.
Hybridní systém přitom nabízí čtyři jízdní režimy. Vedle čistě elektrického pohonu je k dispozici také full hybridní režim, zatímco automatický režim Auto EV/HV automaticky kombinuje práci obou hnacích větví podle požadavku na výkon. Speciální režim pro cílené dobíjení baterie za jízdy nechává spalovací motor v chodu coby pohon generátoru. Tímto způsobem získaná elektrická energie umožňuje pokračovat čistě na elektřinu ve chvílích, kdy není možné baterii dobít z externího zdroje.
Pohon všech kol E-Four využívá oba elektromotory a umožňuje plynule měnit rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 100:0 až 20:80. Systém AWD Integrated Management (AIM) reguluje zapojení obou trakčních elektromotorů, spalovacího motoru, reakce na plynový pedál a chování převodovky. Pro jízdu v terénu je určen režim Trail, který pomocí přibrzďování jednotlivých kol simuluje funkci uzávěrek diferenciálů.
Uvedení na český trh je předběžně plánováno na začátek roku 2021 a tudíž ještě nejsou známy ceny. V nabídce Suzuki bude nový Actross zastávat roli vlajkové lodi, jako tomu bylo před lety s modelem Grand Vitara XL-7.