iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » BMW ukázalo své největší SUV
Mnichovská automobilka rozšíří svou nabídku SUV o nový model. Půjde o dosud největší vůz značky BMW, který se stane konkurencí pro Mercedes-Benz GLS, Audi Q7 nebo Range Rover. Do prodeje jde v březnu 2019.
Rozměry ve středu představené novinky ukazují, že u BMW vytvořili opravdu velké SUV. Model s označením X7 měří na délku 5151 mm, na šířku rovné dva metry a rozvor je 3105 mm dlouhý. Z bočního profilu vyniknou velké dveře a silueta podobná právě Mercedesu GLS.
BMW X7 bude standardně dodáván v sedmimístném provedení, za příplatek ale bude k dispozici ještě luxusnější verze se dvěma místy ve druhé řadě, kde je prostřední sedadlo nahrazeno loketní opěrkou. Sedadla druhé řady bude možno v sedmimístném uspořádání elektricky posouvat o 14,5 centimetru. Zadní sedadla se pak elektricky zcela sklopí a na všech místech budou rovněž elektricky ovládaná opěradla.
Plně elektrifikovaný bude i přístup do zavazadelníku. Páté dveře se totiž skládají ze dvou dílů, rozdělené jsou horizontálně. Zavazadelník by měl pojmout 326 litrů, což se nezdá mnoho, ale řeč je o uspořádání se sedmi sedadly. Pokud osádka nevyužije třetí řadu, promění se X7 ve „stěhovák“ s 2120 litry prostoru.
Mnichovští se chtějí přiblížit ultra-luxusním značkám, jako je Bentley nebo Rolls&Royce (který do skupiny BMW patří), takže X7 dostane přepychově provedený interiér včetně barevného čalounění. Panoramatické okno je součástí standardní výbavy, připlácí se ovšem třeba za 1500 wattové audio Bowers & Wilkins s 20 reproduktory. Tvůrci přístrojové desky se inspirovali u letos také představeného BMW X5. Hlavní roli tu tedy hrají špičkové materiály a konfigurovatelné displeje. O zábavu se postará nejnovější, již sedmá generace systému iDrive.
Pod kapotou se na českém trhu objeví pouze šestiválcové motory. Benzin bude spalovat verze xDrive40i o výkonu 250 kW, naftu pak xDrive30d 195 kW a M50d s výkonem 294 kW. Všechny motory jsou standardně spojené s pohonem všech kol a také s osmistupňovou automatickou převodovkou. Na osmiválcový motor xDrive50i si Evropa musí nechat zajít kvůli emisním normám chuť, bude zřejmě oblíbenou volbou hlavně v USA, kde se v továrně ve Spartanburgu BMW X7 spolu s dalšími SUV značky vyrábí.
Nové BMW X7 je logicky postaveno tak, aby nabídlo vysokou míru jízdního komfortu. Proto je ve standardní výbavě vzduchový podvozek s nastavitelnou tuhostí i světlou výškou. Při nakládání zavazadel lze světlost dočasně snížit. V nabídce bude i řiditelná zadní náprava, samozřejmostí je plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Vyniká mezi nimi automatické parkování na známém místě, třeba doma. Řidič s autem poprvé cvičně zajede do garáže, napodruhé už jen stiskne tlačítko a auto, které si parkování „pamatuje“ zaparkuje samo.
BMW X7 ještě čeká na své ceny. Čas prodeje už ale automobilka oznámila. Velké SUV by mělo začít jezdit po evropských silnicích od března příštího roku.