iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Dvě novinky jednou ranou: Renault Traffic a Opel Vivaro
Nabídka na trhu s lehkými užitkovými automobily je v pohybu. Automobilky buď nedávno obměnily své modely, nebo se ke generační obnově chystají. Prochází jí také trojice modelů Opel Vivaro, Renault Traffic a Nissan Primastar. Zatímco posledně jmenovaný byste na našem trhu hledali marně, Traffic a Vivaro u nás patří naopak k dobře známým dodávkám střední velikostní kategorie.
Zajímavostí je, že zatímco Opel prezentuje novinku jako nový model, Renault hovoří o faceliftu. Pravda je někde uprostřed: jedná se o důkladnou modernizaci dosavadního modelu. Je to patrné i z vnějších tvarů, které na předchůdce přímo navazují, byť s řadou zcela nových karosářských prvků.
Technicky téměř identické automobily, vyvinuté v zájmu úspor ve spolupráci všech tří značek, nabídnou dvojí délku a dvě výšky střechy. Karosářská provedení zahrnují skříňovou, tzv. „celoplechovou“ dodávku, skříňovou dodávku s dvojitou kabinou i celoprosklenou verzi Combi. V obou délkových verzích (první má délku přibližně 5 metrů, druhá je asi o 40 centimetrů delší) je nová generace téměř o 22 centimetrů delší než předchůdce, čímž se zvětšila nabídka vnitřního prostoru. K pohonu poslouží jeden ze dvou turbodieselů o objemu 1.6 l. Opel označuje agregáty jako 1.6 CDTI a 1.6 BiTurbo CDTI, jedná se však jen o přejmenování agregátů 1.6 dCi a 1.6 dCI Twin Turbo pocházejících od Renaultu, který byl také hybnou silou vývoje celého vozu. Nepřekvapí tedy, že obě automobilky slibují shodnou spotřebu, a to velmi zajímavou: pod šestilitrovou hranicí. Přesné specifikace však zatím oznámeny nebyly.
Renault bude svůj Traffic vyrábět v závodě v Sandouville, Vivara budou sjíždět z výrobní linky nového závodu v britském Lutonu. Na trh přijdou oba modely během léta.