iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Ford má nový diesel. Jako první jej dostanou Transity
Na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu představil Ford modely Transit a Transit Custom se zcela novým vznětovým motorem EcoBlue o zdvihovém objemu 2,0 l. Dodávky těchto agregátů, u kterých slibuje automobilka především nižší spotřebu, budou zahájeny v polovině roku 2016.
Řada EcoBlue představuje novou generaci vznětových motorů pro užitkové vozy značky Ford. Ve srovnání s dosavadní jednotkou 2.2 TDCi má až o 13 procent nižší spotřebu paliva a také příznivější průběh točivého momentu v nízkých otáčkách. Zajímavý je proměnlivý servisní interval na až 60 000 km nebo dva roky.
V rámci vývoje a testování spolehlivosti najezdily prototypy Transit s motory Ford 2.0 EcoBlue ekvivalent 5 500 000 kilometrů, z toho 400 000 km odřídili vybraní zákazníci. „Měli jsme za úkol vzít úspěšný Transit a zlepšit jeho provozní náklady, dynamiku, emise, kultivovanost, bezpečnost i spolehlivost,“ řekl Pete Reyes, vedoucí sekce užitkových vozů ve Ford of Europe. „A právě to jsme udělali. Výsledkem je nový Transit a Transit Custom se zcela novým motorem Ford EcoBlue.“
Vedle nového motoru nabídnou modely Transit a Transit Custom také nové asistenční technologie jako systém stabilizace při bočním větru nebo předkolizní asistent s detekcí chodců. Později během roku 2016 rozšíří nabídku také šestistupňová automatická převodovka a nové pneumatické odpružení zadní nápravy pro Transit Custom Kombi.
Úspornější, kultivovanější a ekologicky šetrnější motor
Nový vznětový agregát Ford EcoBlue 2,0 l využívá zcela novou architekturu, která vytvoří základ další generace úsporných a ekologicky šetrných motorů pro osobní i užitkové vozy Ford. Díky nejaktuálnějším technickým řešením přináší nový motor výrazné zlepšení hospodárnosti, výkonu i provozní kultivovanosti. Přitom si zachovává mimořádnou spolehlivost a nízké provozní náklady.
Zájemcům o modely Transit a Transit Custom bude motor 2.0 EcoBlue k dispozici ve variantách 77 kW, 96 kW a 125 kW. Všechny mají vyšší výkon a točivý moment než dosavadní jednotky o objemu 2,2 l. Větší točivý moment v nízkých otáčkách (o 20 % v 1250 ot/min) se při jízdě projeví lepší pružností a pohotovější odezvou.
Nižší provozní náklady jsou výsledkem výrazného snížení spotřeby paliva. Vozy Ford Transit vybavené systémem Auto-Start-Stop (dle verze výbava na přání nebo standardně) mají kombinovanou spotřebu (normovanou) od 6,6 l/100 km a emise CO2 od 174 g/km. Ve srovnání s ekvivalentní motorizací dosavadního modelu to znamená zlepšení o 10 %..
Transit Custom se systémem Auto-Start-Stop (dle verze výbava na přání nebo standardně) dosahuje kombinované spotřeby 6,1 l/100 km a emisí CO2 od 157 g/km. V tomto případě se jedná o snížení dokonce o 13 procent.
V zájmu splnění normy Euro VI dostal motor Ford 2.0 EcoBlue optimalizovanou spalovací soustavu se systémem selektivní katalytické redukce prostřednictvím činidla AdBlue.