iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Ford předvedl nový Focus
Ještě předtím, než se automobilový svět sjede do Ženevy, představil Ford světu modernizovaný model Focus, který se začne prodávat ve druhé polovině letošního roku. Využil k tomu Mobile World Congress konaný v Barceloně. Má k tomu důvod: Vzhledově výrazně změněný Focus je nabitý technologiemi, které s mobilními technologiemi úzce souvisí.
Platí to zejména o nejnovějším multimediálním systému SYNC 2, který využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání. Navigace přichází s funkcí dělené obrazovky, předčítáním názvů ulic, 3D zobrazením dálničních křížení a významných bodů a také s gastronomickým průvodcem Michelin.
Systém SYNC byl poprvé uveden na trh ve Spojených státech v roce 2007 a po světě již jezdí více než osm milionů automobilů, které jsou jím vybaveny. Druhá generace s označením SYNC 2 je intuitivnější. Umožňuje řidiči například zadání cíle do navigace v jednom jediném kroku. A když řidič stiskne tlačítko hlasového ovládání a sdělí „I’m hungry“, systém vyhledá restaurace v okolí.
Ford Focus prodělal viditelnou designovou změnu, která jej sjednotila s novějšími modely v nabídce podobně, jako k tomu vloni došlo u menšího modelu Fiesta. Technologickými i designovými změnami chce Ford posílit pozici Focusu jakožto nejprodávanějšího automobilu na světě. „Nestačilo nám být nejprodávanější, chtěli jsme ohromit zákazníky novou, ještě lákavější verzí Focusu,“ řekl Stephen Odell, prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Nový Focus umožňuje řidičům plynule přecházet mezi dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním a obsluhovat ještě více funkcí vozu, aniž by přitom spustili zrak ze silnice a ruce z volantu.“
Vyspělé asistenční systémy
Úplnou novinkou v nabídce Fordu je funkce automatického zacouvání do řady příčně stojících aut. Dosud byla tato funkce dostupná pouze pro podélné parkování. Řízení je opět plně automatické, řidič se stará pouze o plynový a brzdový pedál. Příčné parkování umožnila dvojice nových senzorů na zádi a zvýšení počtu senzorů umožnilo Fordu nabídnout evropským zákazníkům i další nové technologie pomáhající při vyjíždění z parkovacího místa, jako upozornění na vozidla přijíždějící zboku (varuje řidiče při couvání před vozidly, která se mohou brzy přiblížit ze strany; systém využívá radar s dosahem 40 metrů) a asistent pro vyjetí z parkovacího místa, který pomáhá řidiči vyjet z řady podélně zaparkovaných automobilů. Poté, co řidič zvolí, kam chce jet, převezme systém řízení a řidič se opět stará jen o obsluhu plynového a brzdového pedálu.
Focus bude také poprvé vybaven technologií Ford MyKey. Ta umožňuje majiteli nastavit omezení maximální rychlosti vozu a limitovat hlasitost audiosystému, nebo jej zcela zablokovat, pokud řidič či jeho spolujezdec nemají zapnuté bezpečnostní pásy. Systém zároveň může znemožnit deaktivaci stabilizačního systému ESC a systému Active City Stop, jenž pomáhá předcházet nehodám v nízkých rychlostech.
Nové osvětlení i motor
Vylepšené adaptivní světlomety upravují světelný kužel bixenonových světel tak, aby co nejlépe vyhovoval provozním podmínkám. Systém vyhodnocuje světelné podmínky v okolí a sleduje i ostatní objekty na silnici. Na základě těchto informací upravuje úhel a intenzitu světleného kuželu. V závislosti na rychlosti jízdy, úhlu natočení volantu a vzdálenosti od ostatních objektů vybírá z celkem sedmi různých nastavení. Tradičně vynikající jízdní vlastnosti Focusu doznaly dalšího zlepšení díky úpravám na podvozku a řízení. V paletě pohonných jednotek se objeví nový vznětový motor 1.5 Duratorq TDCi (88 kW) s převodovkou PowerShift, který se začne prodávat příští rok a bude o 19 procent úspornější než odpovídající verze současného Focusu. Nabídku rozšíří v příštím roce také kombinace zážehového agregátu 1.0 EcoBoost s automatickou převodovkou. Tato verze bude oproti dnešnímu ekvivalentu o 17 procent úspornější.