iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Hyundai Ioniq: hybrid za 699 990 Kč, elektromobil za 859 900 Kč
Domácí zastoupení značky Hyundai včera zveřejnilo ceny modelové řady Ioniq, která je první na světě zahrnující jak full a plug-in hybrid a k tomu také elektromobil. Zatímco full hybrid a elektromobil již jsou k dispozici, na plug-in hybrid si zájemci počkají do poloviny příštího roku.
Nový Ioniq je elegantním autem a v hybridní verzi působí poměrně konvenčně, rozhodně konvenčněji než přímý konkurent, kterým je Toyota Prius. Přesto je jasně patrné, že se jedná o „něco jiného“. Stejně tak se nemusí Ioniq stydět ani za technologickou stránku věci. Již v základní výbavě je celá řada nadstandardních prvků, jako například adaptivní tempomat.
Hybrid
Full hybrid Ioniq HEV pohání zážehový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW, které asistuje elektromotor s výkonem 28 kW. Energii z brzdění nebo vyrobenou motorem pojme Li-Pol baterie s kapacitou 1,56 kWh. Převodovka je automatická šestistupňová dvouspojková.
Automobilka udává normovanou průměrnou spotřebu 3,4 l/100 km a bude zajímavé nový hybrid porovnat se zavedeným Priusem. Cena hybridního Ioniq začíná na částce 699 990 Kč, zatímco nejlevnější Prius vyjde na 744 900 Kč.
Elektromobil
Elektrická verze je na první pohled rozpoznatelná podle uzavřené přídě bez mřížky chladiče. Má udávaný norovaný dojezd 280 km, což se vzhledem k baterii o kapacitě 28 kWh jeví jako hodnota nadnesená. Znamenalo by to totiž spotřebu méně než 10 kWh na 100 km (baterii nelze zcela vybít), což je z mnoha zkušeností s elektromobily nereálné. Praktický dojezd se tedy bude podobně jako například u Nissanu Leaf s 30kWh baterií pohybovat okolo 200 km v závislosti na jízdním profilu a využívání topení či klimatizace. Nabíjet je možno z klasické 230V zásuvky, s využitím domácího „wallboxu“ nebo stejnosměrné rychlonabíječky. V prvním případě bude trvat dobíjení 12 hodin, ve druhém 4 hodiny a ve třetím, při výkonu dobíječky 100 kW, zhruba půl hodiny.
O pohon se postará elektromotor s výkonem 88 kW, který dokáže autu udělit maximální rychlost 165 km/h což je na elektromobil hodnota poměrně vysoká. Nesrovnávejme s Teslou S, protože srovnatelná není ani cena. Tu Hyundai u nás stanovil na 859 900 Kč, což je o 129 900 Kč více než kolik stojí základní verze Leafu. Jenže toto srovnání není zcela fér, protože výbavou odpovídá Leaf Ioniqu plus mínus až druhým stupněm výbavy Acenta, a ten přijde 858 000 Kč...
Záruky
Hyundai neustoupil ani od své politiky nadstandardních záruk. Na uto platí stejně jako na jakékoli jiné modely pět let bez omezení kilometrů, pouze akumulátory jsou ošetřeny zárukou na osm let a 200 000 km s tím, že do dosažení těchto hodnot by neměly mít méně než 70 procent původní kapacity. Po dobu osmi let má také majitel zdarma asistenční služby kdekoli v Evropě a deset let aktualizací navigačních podkladů zdarma.
Výbavy
Obě verze nabízejí dvojí úroveň výbavy: Future a Ultimate. Ioniq HEV Future má kompletní sadu bezpečnostních a asistenčních systémů, sedm airbagů, elektrické ovládání oken i zpětných zrcátek, automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým barevným displejem a šesti reproduktory i zmíněný adaptivní tempomat. Vyšší výbava Ultimate je o 150 000 Kč dražší a přidává kromě větších (17palcových) kol také bi-xenonová světla, elektrické natavení sedadel, která mají kožené čalounění a ta přední kromě vyhřívání i ventilaci. Na středové konzoli je větší displej (7 palců). Obě verze mají k dispozici standardně i dojezdovou rezervu, zatímco elektromobil disponuje jen opravnou sadou.
Ioniq EV má ve verzi Future dvouzónovou klimatizaci, páčky u volantu pro nastavování intenzity rekuperace podle aktuálních podmínek, inteligentní adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti a v ceně je na rozdíl od hybridu stejného stupně výbavy i navigace. Hyundai Ioniq EV Ultimate stojí bez deseti korun milion a v rámci paketu Efficiency (60 000 Kč) může být vybaven i hlavními LED světlomety, předehřevem akumulátorů a tepelným čerpadlem pro vyhřívání interiéru. Díky němu se ani při topení nesnižuje dojezd.