iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Kia EV6: až 430 kW nebo 510 km
Po sesterském Hyundai, který zkraje roku představil model Ioniq 5, přispěchala s novým modelem postaveným na pokročilé elektromobilní platformě také Kia. Její EV6 je atraktivním a sportovně střiženým crossoverem a nabídne vysoké jízdní i nabíjecí výkony.
EV6 je první čistě elektrický model značky Kia, doposud se jednalo pouze o deriváty modelů se spalovacím motorem. Je postaven na nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform) a podpora 800V nabíjení znamená, že EV6 lze nabít z 10 na 80 procent kapacity baterie za pouhých 18 minut.
Interiér těží z koncepce
Interiér plně využívá výhod koncepce elektromobilu s plochou podlahou, pod kterou je uložena baterie akumulátorů. Platforma umožňuje krátké převisy a tedy i dlouhý rozvor. Konkrétně 2900 mm. Je to sice o 100 mm méně než u Ioniqu 5, ale i tak se jedná o hodnotu na hranici vozů vyšší třídy, tedy segmentu E.
Systém palubního infotainmentu zahrnuje dvojici 12" zakřivených displejů, které používají TFT panel nové konstrukce a technologii k potlačení vlivu světla na čitelnost. Přístrojový štít je propojen se systémem infotainmentu tak, jakoby tvořil jediné těleso pod vyztuženým sklem.
Řidič má rovněž k dispozici head-up displej s podporou rozšířené reality (AR), který promítá klíčové údaje vozidla do oblasti základny čelního skla v zorném poli řidiče. Uvedený systém zobrazuje varování asistenčních a bezpečnostních systémů, jízdní údaje a pokyny navigace.
Zavazadelník má objem 520 litrů (podle VDA) při nesklopených zadních sedadlech, po jejich sklopení jej lze zvětšit přibližně na 1300 litrů. K dispozici je ještě malý přední zavazadelník o objemu 52 l u verze s pohonem zadní nápravy, respektive 20 l u verze AWD.
Dojezd i výkon
Pro Kiu EV6 jsou na výběr dvě baterie. Jedna s kapacitou 58 kW, druhá nabídne 77,4 kW. K dispoziic budou verze s jednou nebo oběma poháněnými nápravami. Vítězem z hlediska dojezdu bude verze s pohonem 2WD a větší baterií. U té automobilka udává přes 510 km v kombinovaném cyklu podle WLTP. Provedení EV6 77,4 kWh 2WD dostane elektromotor o výkonu 168 kW a točivém momentu 605 Nm, v provedení AWD dostává další motor na přední nápravu a výkon vzroste na 239 kW. S jedním motorem akceleruje EV6 z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Pokud je v podlaze menší baterie, pak je výkon jednoho elektromotoru snížen na 125 kW, ve verzi AWD je to celkem 173 kW. Verze 2WD akceleruje z nuly na 100 km/h za 6,2 s. Provedení EV6 GT-Line bude k dispozici s oběma bateriemi, vysokovýkonná verze EV6 GT bude mít pouze větší baterii a výkon 430 kW. Také točivý moment 740 Nm je ohromující a akcelerace z klidu na 100 km/h během 3,5 s tím pádem příliš nepřekvapuje, stejně jako maximální rychlost 260 km/h. Elektronický samosvorný diferenciál, jenž se nabízí výhradně pro verzi EV6 GT, zajistí zvýšení jízdní agility.
Rychlý i u nabíječky
Platforma EV6 standardně podporuje 800V i 400V nabíjení bez nutnosti používat další součásti nebo adaptéry. I v tomto ohledu je na tom stejně jako Ioniq 5. Za ideálních podmínek tak bude možné baterii nabít z 10 % na 80 % během 18 minut, respektive za 4,5 minuty „dotankovat“ energii na 100 km jízdy. Kia EV6 bude také podporovat funkci V2L (Vehicle-to-Load) pro napájení externích spotřebičů. Funkce V2L nabízí výkon až 3,6 kW, a dokáže tak pohánět třeba i domovní klimatizaci. Funkci lze navíc v případě potřeby použít i k dobití jiného elektromobilu. Pokud je akumulátor nabitý alespoň na 35 %, lze s EV6 tahat také přívěs o hmotnosti až 1600 kg.
V zájmu dojezdu
Pro co nejdelší dojezd dostal EV6 mimo jiné energeticky účinné tepelné čerpadlo, které získává odpadní teplo z chladicí soustavy. Vůz díky tomu i při teplotě -7 °C vykazuje 80 % dojezdu odpovídajícího venkovní teplotě 25 °C. Kromě toho hnací systém používá nejnovější generaci systému chytrého rekuperačního brzdění, ovládaného pomocí páček pod volantem. Řidič si jejich pomocí nastavuje úroveň rekuperace a tím i zpomalování, respektive brzdění motorem. Celkem může volit ze šesti úrovní rekuperačního brzdění (nulové pro „plachtění“, úrovně jedna až tři, dále režim i-PEDAL a režim Auto). V režimu i-PEDAL je rekuperace a tedy i brzdění motorem maximální a vůz lze ovládat do určité míry jen pedálem akcelerátoru.
Model EV6 se bude vyrábět v Jižní Koreji. Zahájení prodeje na vybraných trzích je naplánováno na druhou polovinu letošního roku.