iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Kompaktní SUV od Škody se jmenuje Karoq
Odtajněno, nové kompaktní SUV od Škody neponese název Yeti ale Karoq. Tím navazuje na již vyráběný model Kodiaq. A nejen tím, vzhledově je do značné míry jeho zmenšenou kopií.I když automobilka zatím odtajnila pouze fotky maskovaného vozu, je designová příbuznost s větším modelem evidentní. Název Yeti tedy z nabídky Škody mizí. Zda napořád, nebo se vrátí s dalším, ještě menším SUV, se uvidí...
Na délku měří Karoq 4382 mm, a je tedy o nezanedbatelných 160 mm delší než Yetti. Šířka je 1841 mm (+ 48 mm) a výška 1605 mm, což znamená, že je nový model v porovnání s Yettim o 86 mm nižší. Rozvor náprav je 2638 mm dlouhý, tedy o celých 60 mm delší než u Yettiho (verze s pohonem všech kol 2630 mm). Díky větším vnějším rozměrům nabídne Karoq proti Yettimu také více místa v interiéru. Nejen pro cestující, ale také pro zavazadla. Zavazadelník má základní objem od 479 l do 521 l podle polohy zadních sedadel (při vybavení systémem Varioflex). Ve dvoumístném uspořádání pak nabídne Karoq 1630 l objemu pro náklad. U Yettiho to dělá 415 l a 1580 l, existuje u něj však možnost vyjmutí zadních jednotlivých sedadel, čímž vzroste nákladový prostor až na 1760 l. Tuto možnost ovšem nabídne i nástupce Karoq a pak do něj lze naložit náklad o celkovém objemu až 1810 l.
Pět motorů, mezi nimi i nový 1.5 TSI
Na výběr je k dispozici pět motorů, které mají zdvihové objemy 1,0 l, 1,5 l, 1,6 l, a 2,0 l. Pokrývají výkonové spektrum od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. S výjimkou nejsilnějšího vznětového motoru jsou všechny dodávány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor 2.0 TDI o výkonu 140 kW je dodáván výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. Nový motor 1.5 TSI je vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, tj. funkcí odpojování dvou válců při nízké zátěži motoru.
Konektivita, infotainment a asistenční systémy
Karoq samozřejmě nabídne všechny systémy konektivity, kterými dnes Škoda disponuje. Platforma SmartLink se standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM je součástí volitelné nabídky k základnímu infotainment systému Swing. Pro vyšší infotainment systémy je SmartLink součástí sériové výbavy. Phonebox s indukčním nabíjením připojuje chytrý telefon k anténě vozidla a současně jej bezdrátově nabíjí.
Infotainment vychází z druhé generace koncernové modulární stavebnice. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WLAN-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. Nové mobilní on-line služby ŠKODA Connect odpovídají rychlostnímu standardu LTE a jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi. Tlačítko nouzového volání eCall, které bude v Evropě od roku 2018, je součástí sériové výbavy v rámci služby Care Connect. Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace ŠKODA Connect App. S nimi lze vůz na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba jej i najít pomocí chytrého telefonu. Poprvé bude ve voze značky Škoda k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči umožňuje nastavit některé z uspořádání velkoplošného displeje v přístrojovém štítu.
Nabídka asistenčních systémů obsahuje všechny dnes známé, včetně takových, jako Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist. Karoq může tahat přívěs do hmotnosti dvou tun a může být vybaven i asistentem pro couvání s přívěsem.