iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Laguna končí, nastupuje Renault Talisman
Renault Laguna končí... Po třech generacích vozu střední třídy toho jména se Renault rozhodl uvést na evropské trhy jméno Talisman. Tak se totiž nástupce Laguny jmenuje. V nabídce Renaultu se nejedná o nové jméno; stejnojmenný sedan nabízí Renault na asijských trzích, tam se ale jedná o variaci na téma Samsung SM7. Evropské auto „pro štěstí“ je zcela jiné, konstruované pro evropskou klientelu a evropskou legislativu. Není ale z hlediska koncepce zdaleka tak odvážné jako koncept Talisman z roku 2001, který se pyšnil mimo jiné vzhůru výklopnými dveřmi. Evropský Talisman je naopak střízlivě střižené konvenční auto střední třídy.
Talisman nahradí na evropských trzích jak Lagunu, tak o něco větší a nepříliš úspěšný model Latitude, který se u nás již nějakou dobu neprodává. Postaven je na společné platformě Renaultu a Nissanu s označením CMF (Common Module Family), která dopřává konstruktérům značný prostor pro tvorbu při zachování potřebné unifikace komponentů v zájmu „Economy of Scale“. Rozvor činí 2,81 m, na délku měří nový Talisman 4,85 m. Šířka karoserie činí 1,87 m a výška 1,46 m.
Snímky interiéru naznačují, že na prvním místě byl pro návrháře komfort. Přední sedadla působí mohutně a bude možno je vybavit nejen vyhříváním, ale i ventilací a masážní funkcí. Karoserie je navíc nyní tříprostorová, takže Talisman již není liftback jako Laguna, ale pravověrný sedan. Tím je poněkud omezena variabilita vnitřního prostoru, i když Talisman nabídne možnost sklopení zadního opěradla děleného v poměru 60:40. Základní objem zavazadelníku činí slušných 608 l.
Začátek se třemi motory
O co naopak Renault Talisman nepřichází, je systém 4Control (řízená zadní náprava), který lze navíc doplnit podobně jako u nového Espace systémem adaptivního podvozku. K dispozici bude také dvouspojková automatizovaná převodovka EDC. K pohonu budou sloužit výhradně čtyřválce o objemu 1,6 l s přímým vstřikem paliva do válců. Jedná se o stejné motory, jaké pohánějí nový Espace, tedy zážehový agregát TCe 200 o výkonu 147 kW a dva turbodiesely dCi 130 o maximálním výkonu 96 kW a dCi 160 nabízející 118 kW. Paletu pohonných jednotek doplní později ještě agregáty TCe 150 (110 kW) a dCi 110 (81 kW).
Moderní systémy samozřejmostí
Nový Renault Talisman dostane do vínku i všechny moderní asistenční a komfortní prvky, které dnes automobilky u vozů této kategorie nabízejí. Pro inspiraci, co lze očekávat, se stačí podívat na nový Espace. Zajímavostí jsou digitální přístroje s možností volby motivu na sedmipalcovém displeji přístrojového štítu. Také na středové konzoli je základem sedmipalcový displej, který je rozhraním pro obsluhu multimediálního systému R-Link 2 a u vrcholných provedení má řidič k dispozici dokonce na výšku orientovaný displej o úhlopříčce 8,7 palce.
Nový Renault Talisman bude k dispozici v pěti stupních výbavy: Life, Zen, Business, Intens a Initiale Paris. Poprvé naživo bude Talisman k vidění na autosalonu ve Frankfurtu (od 17. 9. 2015), prodeje se rozběhnou na podzim. Ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny.