iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Lexus NX oficiálně
Lexus představil na autosalonu v Pekingu svůj nový kompaktní crossover, který zaujme svým designem. Ten přenesli konstruktéři z konceptu LF-NX a vytvořili tak výrazný model, který doplní stávající nabídku Lexusu o vůz menší velikosti, než je RX. K dispozici bude od druhé poloviny letošního roku.
Jak je pro značku Lexus typické, nabídne také u tohoto modelu hybridní verzi. Má označení NX300h a využívá agregát o objemu 2,5 l s Atkinsonovým pracovním cyklem a celkový maximální výkon hnací soustavy včetně trakčního elektromotoru je 145 kW. Mezi speciality hybridního provedení patří řízené tlumení odpružených částí vozidla s cílem zvýšit jízdní pohodlí a zajistit stabilní ovladatelnost omezením podélných náklonů karoserie na nerovných površích.
Další verzí je NX200t, tedy verze poháněná zcela novým přeplňovaným dvoulitrovým agregátem, který jako první na světě kombinuje vodou chlazenou hlavu válců (integrující sběrné výfukové potrubí) s turbodmychadlem Twin Scroll. Spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou, dosahuje nejvyššího výkonu 175 kW a maximem točivého momentu je 350 Nm. Agregát prodělal jízdní zkoušky zahrnující přes milion kilometrů ujetých za nejrůznějších podmínek, včetně velmi náročných prostředí.
Třetí verzí je také dvoulitrové, ale nepřeplňované provedení NX200. Systém časování ventilů Lexus Valvematic zajišťuje u nepřeplňovaného motoru vysoký točivý moment díky většímu úhlu otevírání ventilů a většímu provoznímu rozsahu systému VVT. Pohonná jednotka používá vysoký kompresní poměr a diagonální vstřikování paliva, čímž optimalizuje tvorbu pohonné směsi a dosahuje vysokého výkonu v širokém rozpětí otáček. Motor spolupracuje s nově vyvinutou elektronicky řízenou převodovkou S-CVT/Multi-drive s možností sekvenčního řazení.
Nový Lexus NX přináší řadu inovativních technologií, jako například odkládací schránky umožňující bezdrátové dobíjení mobilních přístrojů (poprvé u značky Lexus), nový design sdruženého ovladače „Remote Touch“ s dotykovým ovládáním, panoramatické sledování situace kolem vozidla (Panoramic View Monitor) a komplexní multifunkční displej, včetně senzoru bočního zrychlení (novinka u značky Lexus) a ukazatele plnicího tlaku. V nabídce systémů je i projekční displej (HUD), systém pro sledování slepého úhlu, systém RCTA upozorňující na pohyblivé překážky během couvání a řada dalších funkcí. V nabídce bude také verze F SPORT se sportovními doplňky, jako je odlišná maska chladiče, či přední nárazník, speciální barevné provedení interiéru, sportovní sedadla a dekorativní prvky.
Při návrhu interiéru byl navzdory kompaktním rozměrům vozu kladen důraz na celkový vnitřní prostor. Lexus NX nabídne dostatek místa nad hlavami cestujících a vyznačuje se také velkým prostorem mezi předními a zadními sedadly. Zároveň nabízí objemný zavazadelník s největší délkou v dané třídě. Na délku měří nový model NX 4,63 m, rozvor je 2,66 m dlouhý.
Vybrané verze modelu NX budou používat nově vyvinuté tlumiče a systém Lexus AVS (adaptivní variabilní odpružení) nové generace s lineárními elektromagnetickými ventily. V kombinaci se systémem Drive Mode Select pro volbu jízdních režimů je možné měnit velikost tlumicích sil, zvýšit jízdní pohodlí či minimalizovat náklony karoserie.