iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Mercedes představuje nové kupé třídy C
Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku třídy C o verzi kupé, která se u prodejců objeví v prosinci 2015. Jeho sportovní charakter umocňuje snížení podvozku o 15 mm oproti sedanu, k dispozici je také provedení AMG Line.
„Naše nová třída C kupé pokračuje ve filozofii našich fascinujících kupé. Kombinuje úchvatný design s agilní sportovností a moderním luxusem. Třída C kupé přitom nabízí potěšení ze stylové jízdy,“ věří Prof. Dr. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars.
Prostornější, sportovnější i komfortnější
Nové C kupé má oproti předchůdci o 80 mm delší rozvor, vnější délka vzrostla o 95 mm, šířka o 40 mm. Z větší nabídky prostoru v interiéru těží především řidič a spolujezdec vpředu. Na všech místech mají cestující k dispozici větší šířku v úrovni ramen i loktů a větší prostor pro hlavu.
Interiér je sportovnější variací na provedení sedanu třídy C. Speciálně pro toto kupé vyvinutá sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy nabízejí sportovní komfort, zajímavostí jsou automatické podavače bezpečnostních pásů. Výjimečné postavení nové třídy C kupé umocňují speciální barevné kombinace čalounění v odstínech „sedlová hnědá“, „porcelánová“ a, pro verzi Edition 1, také „ořechově hnědá/černá“ s tyrkysovým ozdobným prošíváním.
Klimatizační systém nové třídy C kupé používá stejně jako v sedanu satelitní navigační systém k rozpoznávání tunelů. Při vjezdu do tunelu automaticky uzavře klapku vnějšího přívodu vzduchu a po vyjetí z tunelu ji opět otevře.
Kupé třídy C dostalo rozsáhlou standardní výbavu, k dispozici je také verze AMG Line, která ještě více posouvá do popředí dynamiku kupé a v oblasti vnější výbavy se odlišuje speciálními nárazníky a bočními prahy v designu AMG, diamantovou maskou chladiče s chromovanými ozdobnými prvky a 18“ koly AMG z lehké slitiny. Atmosféru v interiéru v tomto případě dotváří černé čalounění v kombinaci umělé kůže Artico a mikrovlákna Dinamica s kontrastním ozdobným prošíváním nebo dole zploštělý multifunkční sportovní volant a sportovní pedály AMG.
Podvozek a motory
Na agilních jízdních vlastnostech se podílí nová čtyřprvková přední náprava, u níž je zavěšení kol odděleno od pružinové vzpěry. Tím je umožněna sportovní kinematika nápravy s vysokou úrovní přilnavosti a schopností přenášet značné boční síly. Díky tomu reaguje podvozek na pohyby volantu citlivěji a umožňuje sportovní styl jízdy. Na zadní nápravě zajišťuje dobré vedení kol a nejlepší možnou směrovou stabilitu pětiprvkové zavěšení na prostorově uspořádaných ramenech. Kupé je standardně vybaveno ocelovými pružinami. Ve spojení s tímto odpružením jsou k dispozici dva podvozky se selektivním systémem tlumení, které mají v porovnání se sedanem o 15 mm nižší světlou výšku: komfortní podvozek AGILITY CONTROL se sportovním charakterem a sportovní podvozek s tužší charakteristikou pružin a tlumičů včetně sportovního řízení se strmým převodem pro ještě agilnější jízdní vlastnosti.
Na přání může být kupé vybaveno vzduchovým odpružením AIRMATIC. Elektronicky řízené tlumiče s plynule nastavitelnou charakteristikou na přední i zadní nápravě zajišťují suverénní jízdní komfort v každé situaci a nabízejí řidiči možnost volby stylu jízdy: sportovního, komfortního nebo hospodárného. Ovládací prvek systému DYNAMIC SELECT poskytuje výběr z pěti jízdních režimů: „ECO“, „Comfort“, „Sport“, „Sport +“ a „Individual“. Prostřednictvím nastavení „Individual“ lze vozidlo nakonfigurovat podle vlastních preferencí.
K pohonu budou pro kupé zpočátku k dispozici čtyři zážehové motory, jejichž paleta sahá od čtyřválce 1,6 litru (C 180) s výkonem 115 kW/156 k přes dvoulitrové verze C 200 (135 kW/184 k) a C 250 (155 kW/211 k) až po C 300 se zdvihovým objemem rovněž dva litry a výkonem 180 kW/245 k.
Vznětové verze jsou vybaveny modernizovaným čtyřválcem o výkonu 125 kW/170 k nebo 150 kW/ 204 k a jsou vybaveny technologií SCR (Selective Catalytic Reduction) pro dodatečné čištění výfukových plynů.
Nejvyšší úroveň bezpečnosti
Výbava na přání zahrnuje velký počet bezpečnostních a asistenčních systémů, které odpovídají konceptu „inteligentní jízdy“ (Intelligent Drive) značky Mercedes-Benz. Standardní výbava zahrnuje např. systém ATTENTION ASSIST s nastavitelnou citlivostí, který upozorňuje řidiče na nepozornost a únavu. Součástí standardní výbavy je také systém COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, který zahrnuje akustické upozorňování řidiče od rychlosti jízdy 7 km/h a adaptivního brzdového asistenta, jenž pomáhá zabraňovat kolizím zvyšováním brzdné síly v souladu s příslušnou situací. Při přetrvávajícím nebezpečí kolize a chybějící reakci řidiče může systém při rychlosti jízdy až 200 km/h aktivovat autonomní brzdění, a snížit tak intenzitu kolize s pomaleji jedoucími nebo zastavujícími vozidly, v optimálním případě dokáže kolizi dokonce zcela zabránit. Systém brzdí do rychlosti jízdy 50 km/h také před stojícími vozidly, přičemž až do rychlosti 40 km/h dokáže zcela zabránit nárazu do překážky vpředu.
Navíc jsou na přání k dispozici nové asistenční systémy, respektive již aplikované asistenční systémy s výrazně rozšířenou funkčností, které v rámci konceptu Intelligent Drive využívají data různých druhů senzorů, např. radaru a stereokamery, a mohou tak výrazně zvýšit jak komfort, tak především bezpečnost.
Patří sem systém DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a funkcí Stop&Go Pilot. Ten je adaptivním tempomatem, který v případě potřeby upravuje rychlost jízdy podle vpředu pomaleji jedoucího vozidla, v rozmezí 0 až 200 km/h. Rovněž v rozpětí rychlostí od 0 do 200 km/h může být řidič podporován zásahy do řízení, které udržují vůz ve svém jízdním pruhu, a při rychlostech jízdy nižších než 130 km/h, např. v hustém provozu, nebo při jízdě v koloně, dokáže systém následovat vpředu jedoucí vozidlo, a to dokonce i při chybějícím nebo nejednoznačném značení jízdního pruhu, a umožnit tak bezpečnou, komfortní jízdu v dopravní koloně.
Brzdový asistent BAS PLUS dokáže kromě vpředu jedoucích a stojících vozidel rozpoznávat také vozidla přijíždějící ze stran a v případě potřeby zintenzivňuje příliš slabé nebo jinak nedostačující brzdění řidiče. Funkce PRE-SAFE Bremse rozpoznává jak pomaleji jedoucí, zastavující a stojící vozidla, tak i chodce. Pokud řidič nereaguje, dokáže systém autonomně brzdit, a zabránit tak nehodám do rychlosti jízdy 50 km/h, případně zmírnit jejich intenzitu do rychlosti jízdy až 72 km/h. V plynulé dopravě podporuje PRE-SAFE Bremse podobným způsobem řidiče v celém rozsahu rychlostí od 7 do 200 km/h.
Rozšířený aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu dokáže nyní zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu brzděním kol na jedné straně nejen při nepřerušované podélné čáře, ale i při přerušovaných liniích, vymezujících jízdní pruh, a při nebezpečí kolize, např. s rychle předjíždějícím vozidlem, souběžně jedoucím vozidlem a dokonce i protijedoucím vozidlem.